Silnik
: Niby 0,9, ale naprawdę daje radę. Turbinka robi robotę.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Niestety w moim przypadku byla to pięta Achillesowa tego samochodu
5,0
Całokształt
Niepozorny, praktyczny i bardzo sensowny samochód. Silnik na papierze brzmi kosiarkowo, lecz w rzeczywistości oferuje naprawdę nienajgorszą dynamikę. Zwłaszcza czuć to w mieście, przy częstym ruszaniu spod świateł. Ergonomia auta to także duże zaskoczenie. W środku - zwlaszcza z przodu nie brakuje miejsca. A bagażnik jak na auto klasy B jest naprawdę ogromny. Przy złożonych fotelach mamy płaską podłogę i przestrzeni pozwalające przewieźć szafkę kuchenką, stół, czy telewizor 65 cali! Wyposażenie może nie jest jakieś wybitnie bogate, ale auto ma wszystko co w zasadzie potrzeba. Moim egzemplarzem przejechalem okolo 30 kilka tysięcy kilometrów, w tym na wakacje do Czarnogóry (1700km w 1 stronę). We wszystkich przypadkach, spisywał się bezproblemu i nigdy mnie nie zawiódł.
Wrażenia
5,0
Silnik
Żadnych problemów. Wymiana oleju i filtrów co roku i przez 30 tys. kilometrów nic się tutaj nie odzywalo. Dynamika zaskakująco dobra. Spalanie przy cyklu mieszanym z dominacją miasta - okolo 7l/100.
4,0
Skrzynia biegów
Brak problemów z awariami. Przełożenia dosyć krotkie. Zdarzało się, ze czasem, sporadycznie zle wskakiwala 3 i wsteczny. Ale generalnie nic strasznego.
2,0
Układ jezdny
Najsłabszy punkt samochodu, zawieszenie niestety bardzo delikatne. Najwięcej napraw jakie musialem wykonać przez 4 lata, dotyczyły zawieszenia. Zawieszenie jest twarde, srednio wybiera dziury i nierówności. Typowy francuz. Po gładkim asfalcie idzie elegancko, problemy zaczynają się na nierownosciach. Układ kierowniczy dosyc miękki, w mieście super, na trasie mogloby byc nieco sztywniej.
5,0
Karoseria
Wszystko okej. Lakier nie odpryskuje, korozja przy 9-10 letnim aucie nigdzie sie nie pojawiła. Spasowanie elementów dosyc dobre.
Bagażnik 5/5, pozostale elementy, jak schowki, itp dosyc ubogo. Ucheyt na kubki w dziwnym miejscu, ciezko tam cos włożyć. Brakuje miejsca na odlozenie telefonu, czy gniazda usb o nieco wiekszej mocy. To w systemie multimedialnym nie jest w stanie naladowac ani nawet podtrzymac baterii we wspolczesnym telefonie.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie okej, chociaz troche trwa zanim sie nagrzeje. Klimatyzacja słaba, przy upalach nawet bardzo slaba. Nie wyrabia, takze uklad i sprężarka ewidetnie za male. Byc moze to wina malutkiego silnika.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód komfortowo. Z tylu ciasno, ale czego wymagać od segmentu B.
2,0
Wyciszenie
Na trasie głośno, powyżej 120/130 bardzo głośno.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części nie są wybitnie drogie. Myślę, ze to raczej taka przeciętna, normalna cena. Samochód bardzo popularny, więc i dostępność części duża. Mechanicy znają te silniki i podzespoły, więc diagnostyka idzie dosyc sprawnie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Kupując samochód w 2020 (używany 5-6 latek) dalem zanniego okolo 30 tys. zł i uważam, że za te pieniądze to naprawdę dobry i wystarczający samochód. Nie planowałem zakupu Clio, ale przekonał mnie do siebie i to naprawdę warte zakupu auto.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trochę kasy i czasu trzeba włożyć w drobne naprawy, zwlaszcza zawieszenia. Przynajmniej tak bylo w moim przypadku.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mi nic grubszego poza eksploatacją, i nieco nadmiernym zużyciem zawieszenia się nie przytrafiło.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 0.9 ENERGY Tce 90KM 66kW
[l/100km]