Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio IV Grandtour Facelifting

Darek, ponad rok temu
Silnik 0.9 TCe 90KM 66kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 30 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Renault Clio IV Grandtour Facelifting 0.9 TCe 90KM 66kW 2016-2019 - Oceń swoje auto
3,00
25% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Auto z zewnatrz piękne, kolor Red Flamme też super
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Szum dochodzący ze skrzyni biegów wzięty wprost z Żuka
2,0
Całokształt
Miałem 7 samochodów życiu , niestety od Renaulta bardziej denerwowała mnie tylko Skoda 120L ....... Auto kupione jako roczne z przebiegiem 20 000 u dealera Renaulta. Jeszcze Clio IV ale produkcja 2020. Z zewnątrz piękne .... i na tym się kończą zalety . Ja sprzedałem po roku z ulgą.
Wrażenia
2,0
Silnik
Silnik jest głośny, "trzepie " autem, szczególnie gdy jest "zimny". Poniżej 2 tyś obrotów praktycznie nie da sie jechać, powyżej jest dynamiczny, przyjemnie przyspiesza ale dużo pali . Dziwne stuki gdy jest zimny. Duża "turbodziura ", reakcja na gaz po 1,5 - 2 sekundach. Spalanie trasa 80km/h - 5,5 , miasto -min. 7 . Przy poziomej jezdni i 70km/h komputer pokazuje 4,5
2,0
Skrzynia biegów
Jedynka wchodzi dość ciężko, nie zawsze ale ma takie tendencje. Wsteczny to jakaś pomyłka, niejednokrotnie trzeba 3-4 razy próbować aby wszedł. Poza tym skrzynia jest strasznie głośna, strasznie !!! Przy 2 biegu w czasie jazdy z gazem i w czasie hamowania silnikiem dzwięk jakby skrzynia była bez oleju. Podobnie przy hamowaniu sinikiem na 3 biegu. Zdecydowanie głośniej niż w Fordzie, Kia czy Fiacie. Przełożenia dobre choć jak dla mnie 2 za krótka
3,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się w miarę dobrze, jednak ja się przesiadłem z Fiesty więc rozczarowanie. Szybciej na zakrętach trochę strach, trzeba korygować kierownicą, nie da się po prostu skręcić kierownicy i bezpiecznie brać zakrętu. Ogólnie zawieszenie komfortowe, bardziej twarde niż miękie. Duży promień zawracania, o metr wiekszy niż przy hatchbacku, nie bardzo wiem dlaczego skoro to to samo podwozie i rozłożenie kół i osi. Mój egzemplarz od początku skęcał w prawo przy prędkości powyżej 70 km/h. Serwis sprawdzał 3 razy i stwierdził, że nie skręca. Poza serwisem mechanik powiedział " Panie, pewnie Pan zwyczajny, że można na prostym puścić kierownicę i auto jedzie, to nie Ford czy Opel, to tylko Renault ...
5,0
Karoseria
Kształt auta piękny, kolor czerwony metalik piękny. Przednie błotniki plastikowe wię nie będą rdzewiały. Po 2 latach bez jakiejkolwiek śladów korozji. Rozmawiałem z lakiernikiem - podobno lakier ten jest najdroższy jaki może być i jego nałożenie na element to nie lada wyzwanie aby się nie różniło od innych elementów.
Komfort
2,0
Widoczność
Słupek A po stronie kierowcy skutecznie zasłania pieszych przed przejściami po lewej stronie, jest to na prawdę niebezpieczne. Lusterko wsteczne praktycznie na środku szyby, całkowicie zasłania widoczność na wprost-prawo przy patrzeniu troche dalej niż 20 metrów. Do tyłu niby mała szyba ale jak ktoś jeździ na lusterkach to spokojnie, poza tym są czujniki parkowania.
2,0
Ergonomia
Skrzypiące plastiki, czujnik deszczu działa jak chce, jest połączony z prędkościomierzem, gdy stoisz na światłach praktycznie nie działa, ruszasz i nic nie widzisz, przy 30km/h łaskawie sie włączy. Działanie w trasie takie, że przy tych samych warunkach włącza się co 20 sekund a za chwilę działa ciągle, jakiś kabaret. Jest tylko automat albo praca ciągła w 2 prędkościach. Nie ma ustawienia na pracę przerywaną ze stałymi interwałami. Nie ma odbijającego automatycznie pojedyńczego przetarcia szyby, jeśli trzeba tak zrobić - dzwignia na automat i ponowne ciągnięcie w stan zerowy. Pasy przednie mają tak mało miejsca miejsca między słupkiem a oparciem siedzenia że przy normalnym wyciąganiu zaczepu przy zapinaniu zaczep się blokuje między siedziskiem a słupkiem, trzeba pamietać aby odpowiednio profilować dłoń przy wyciąganiu pasa - trzeba chwycić zaczep, nie sam pas, i do tego ciągnąć w odpowiednim położeniu. Przycisk tempomatu pomiędzy siedzeniami, nie jest widoczny z siedzenia kierowcy gdy ktoś nie jest bardzo wysoki, nastawienie prędkości po lewej stronie kierowny, włączanie po prawej stronie kierownicy. Cała obsługa bardzo odraca uwage od prowadzenia auta. Przycis dezaktywacji Start-Stop idealnie schowany za kierownicą, nie widać czy włączony czy nie. Kontrolka Start Stop zapala się we wskaźnikach praktycznie w chwili gdy silnik się wyłącza, nie ma czasu zareagować sprzegłem czy wyłącznikiem. Obsługa ekranu multimedialnego całkiem dobra. Głośniki jednak dziadowskie - lubie słuchac dość głośno - prawy wpadał w rezonans przy basach w lewym coś brzęczało, jakby owad ale tylko gdy na zewnatrz było ciepło , nie wiem o co chodziło, było po gwarancji więc serwis nie sprawdzał.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
W chłodne i wilgotne dni odparowanie przedniej szyby na stałe to wyzwanie, jesli zmieni sie nawiew na inny niż przód zaparowane ponownie. Długo sie nagrzewa w zimie. I rzecz która doprowadza do szału - przy włączeniu nawiewu na szybę przednią automatycznie włącza sie klima, nie świeci sie jednak wtedy kontrolka klimy. Można ją wyłączyć ale trzeba włączyć przyciskiem - kontrolka się zapala i ponownie przycisnąć aby zgasła. Do tego nie można zrobić tego za szybko bo włączenie/ wyłączenie działa z opóźnieniem i tak na prawdę nie wiesz czy jedziesz z klimą czy bez. Włączenie klimy nie osłabia parametrów silnika, to na plus.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Fotele bardzo wygodne, dużo miejsca. Nie ma sie do czego przyczepić. Jedynie co to regulacja nachylenia foteli od strony wewnetrznej foteli to jakiś dziwny wynalazek francuski. Praktycznie nie da się założyć podłokietnika.
2,0
Wyciszenie
Powyżej 90km/h nieprzyjemny szum z przodu przy słupku A, silnik przy 120km/h nawet cichy, silnie słuszalne odgłosy z podwozia, opon, nadkoli / żwir, błoto,woda /
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nic nie robiłem bo nie musiałem w ciągu roku więc nie ocenię. Przepraszam - zgubiłem kartę startową - koszt dorobienia nowej 550 zł, troche drogo.
2,0
Stosunek jakość/cena
Auto nie jest z górnej półki cenowej ale jakość wykonania za niska. Mozna dołozyć 5-8 tyś zł i mieć auto mniej denerwujące
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Oprócz wad wynikających z konstrukcji nic sie nie działo ale to nowe auto
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W ciągu roku użytkowania nie było dużych wpadek ale auto miało 2 lata i przebieg 30 000. Nie wiem czy skrzynia , słuchając dzwięków jakie wydawała, nie rozleci się za chwilę. A jeśli nie to klultura pracy bardzo marna.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 0.9 TCe 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Clio IV Grandtour Facelifting