Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio III Hatchback 5d

Baśka, 14 lat temu
Silnik 1.5 dCi eco2 70KM 51kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 46 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Renault Clio III Hatchback 5d 1.5 dCi eco2 70KM 51kW 2008-2010 - Oceń swoje auto
2,31
42% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : Bardzo skuteczne hamulce. Ale to jedyny jak dla mnie atut tego samochodu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : termostat padł po pół roku użytkowania samochodu
Zawieszenie : Po półtora roku użytkowania niezbędna wymiana gumy przy stabilizatorach
2,0
Całokształt
Auto po 46 tysiącach kilometrów nadal jest dla mnie obce. Fatalnie się manewruje (szczególnie na wstecznym). Pozycja za kierownicą bardzo męczy. Pasażerowie też narzekają na niewygodne fotele. Niewygodna sama kierownica. Fatalne lusterka, beznadziejna widoczność. Źle się prowadzi.
Wrażenia
4,0
Silnik
W zasadzie pracuje tak jak powinien, czasem jednak gaśnie bez wyraźnego powodu.
3,0
Skrzynia biegów
Czasem haczy.
3,0
Układ jezdny
Bardzo nieprzyjemnie przechyla i kołysze na łukach, zawsze mam wrażenie, że auto się przewróci. Stosunkowo łatwo wpada w poślizg i wtedy nie wiadomo co robić. Być może ten system \"antypoślizgowy\" działa wadliwie, ale nie mam możliwości porównać.
Komfort
1,0
Widoczność
Środkowe lusterko zasłania sygnalizatory świetlne. Widoczność do tyłu w tym aucie nie istnieje. Lusterka są do niczego - jakbym ich nie ustawiła - nic nie widać. Zagłówki zawsze zasłaniają widoczność. Przy konieczności popatrzenia w prawo do tyłu (wjazd w lewo z podporządkowanej dochodzącej pod kątem) - nie widać nic. Przedni słupek, zagłówek pasażera i tylny słupek skutecznie zasłaniają wszystko. Bez pomocy pasażera - manewr bardzo ryzykowny.
1,0
Ergonomia
Fatalna pozycja za kierownicą, jazda bardzo męczy. Wg mnie auto nadaje się jedynie do jazdy po mieście i na trasy do 30 km. Wypustki pod kciuki (na kierownicy) są idiotycznym pomysłem. Dekoncentrują i przeszkadzają. Przez 7 tysięcy kilometrów maiałam wrażenie, że dźwignie kierunkowskazów, wycieraczek się wyginają.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja przeciętna, klimatyzacja sprawna. Ogrzewanie w tym aucie to nieporozumienie. Serwis twierdzi, że nie ma możliwości technicznej poprawy ogrzewania. W zimie praktycznie nie da się jeździć, w aucie jest ekstremalnie zimno, włączenie ogrzewania i dmuchawy na full powoduje natychmiastowy spadk temperatury silnika i zimny nadmuch. Silnik w warunkach zimowych nie dogrzewa się na trasie do 50 km.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Taka sobie. Niewygodnie, ciężko gdzieś dostać, trochę ciasno na 5 osób. Brakuje małego pojemnika typu popielniczka; brakuje zamknięcia półeczki na środku deski. Uchwyt na kubki bardzo niewygodny.
4,0
Wyciszenie
Jeżdżę niecałe dwa lata, a już zaczyna się skrzypienie różnych elementów.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu mam też wiele uwag. Przede wszystkim duża rozbieżność pomiędzy wskazaniami komputera pokładowego a dystrybutorami. Przy wskazaniu zużycia 45 litrów (komputer) do baku wchodzi 52... Jazda autostradą (powyzej 90/h) drastycznie podnosi średnie spalanie. Przeglądy i części horrendalnie drogie. 205 zł za komplet piór do wycieraczek - to już chora cena (a taką proponuje serwis). Najtańsze pióra udało mi się znaleźć za 143 zł kpl/przód. Czekam, aż pojawią się podróbki. 76 zł za wymianę żarówki (samemu się nie da) to też zdecydowanie za dużo.
2,0
Stosunek jakość/cena
Jakość przeciętna za wysoką cenę. Niedopracowane szczegóły decydujące o komforcie użytkowania. Np. lejąca się prosto na fotel woda z rynienki, albo śnieg trafiający w to samo miejsce. Szału można dostać przy opadach. Jedyna rada nie wsiadać/wysiadać w czasie opadów. Tylko jak wtedy jeździć?!
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Konieczność częstej wymiany żarówek. Zacinanie się pilota do centralnego zamka. Wypadające tulejki z ośki uchwytów.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Niesprawne ogrzewanie, którego serwis pomimo gwarancji nie potrafi naprawić. Samochód praktycznie nie nadaje się do jazdy w warunkach zimowych. Do czerwca mam gwarancję na auto; już był problem z termostatem (wymiana) i elementem związanym ze stabilizatorami.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi eco2 70KM 51kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Clio III Hatchback 5d