Silnik
: Silnik jest super, ekonomiczny, dynamiczny i niezawodny.
To jest chyba najważniejsze. Samochód tani w ekspoatacji.
4,0
Całokształt
Uważam to auto za godne polecenia. Może i niemieccy konkurenci są bardziej cenieni ale szczerze mówiąc nie wiem dlaczego. Może kiedyś coś w tym było. Ale na dziś - nie widzę różnicy. Raczej przewagę na stronę francuza ! Po pokonaniu 100 tys km myślę, że jest to ocena obiektywna.
Wrażenia
5,0
Silnik
Początkowo przymierzałem się do zakupu wersji 68 KM ale po przetestowaniu 86 konnej wersji powiedziałem, że tylko ta wersja mnie interesuje. Przejechałem nim prawie 100 000 km, przez ten czas nie zaskoczył mnie niczym nieprzyjemnym. Silnik najlepiej "pracuje" w okolicach 2-3 tys obr. A toczy się przyjemnie i ekologicznie już od 1,7 do 2 tys obrotów.
4,0
Skrzynia biegów
W sumie to nie mam nic do zarzucenia ale podczas szybszej jazdy przydałby się 6 bieg.
Wybieranie też mogłoby być nieco lepsze ale ogólna ocena pozytywna.
5,0
Układ jezdny
Wiem, że są lepsze zawieszenia itp. Ale w tej klasie z tych roczników... to nie znalazłem lepszego. Myślę, że najlepsze połączenie komfortu i sprężystego (nie sportowego :) ) zawieszenia.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie ma się co tu dużo rozpisywać, samochód nie jest za duży a szyby są spore. Nie mam żadnych zastrzeżeń.
4,0
Ergonomia
Jest sporo plusów - wszystko w zasięgu ręki. Ale jest też kilka minusów.
1. Kierownica regulowana tylko w jednej płaszczyźnie - dla mnie to problem. Uważam to za największą wadę tego samochodu.
2. Opcjonalny podłokietnik zabiera miejsce na większy kubek, do dwóch pozostałych pod radiem pasują jeszcze 2 ale... powyżej jest radio i zmieści się tam tylko mała kawa. Lub 0,5 butelka która będzie rysować centralną kolumnę.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima działa ok, natomiast zimą (ale prawdziwą, taką min -10)... trzeba trochę niestety poczekać, aż poleci ciepłe powietrze. Trochę to denerwuje.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W tej klasie chyba jeden z liderów. Ja się mieszczę bez problemów przy wzroście 1,8 m. Siedzenia na dłuższej trasie trochę męczą ale to raczej pow 400 km.
4,0
Wyciszenie
Powyżej ~2,8 tys robi się troszkę głośniej. Powyżej 130 km/h mogłoby być lepiej. Przy innych warunkach - nie mam zastrzeżeń.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tu bez dwóch zdań brakuje mi jeszcze skali do przyznania wyższej oceny.
Rekord spalania min 3,5 l - ok była to "eko" jazda, chciałem sprawdzić ile min może spalić.
Jechałem w trasie ~80 km/h na 5 biegu, ruch był słaby i nie było za dużo przyspieszeń.
5,0
Stosunek jakość/cena
Po przejechaniu ponad 100 tys km jestem MEGA zadowolony. Ale niestety powoli chyba trzeba zacząć szukać czegoś nowszego.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie stało się nic - a wróć, raz musiałem wymienić zamek w bagażniku bo się zacinało - koszt z tego co pamiętam ~100 PLN
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ok, zawiódł mnie raz i trochę się przestraszyłem. Podczas jazdy spalił mi się prawy przełącznik od świateł - trochę dymu w środku i trochę strachu.
Na szczęści nic poważnego.
Zaliczam to do poważnej usterki.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi 86KM 63kW
[l/100km]