Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio III Hatchback 5d

pavulon_81@tlen.pl, 16 lat temu
Silnik 1.5 dCi 86KM 63kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 4 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Clio III Hatchback 5d 1.5 dCi 86KM 63kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
2,54
36% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : myslalem ze jak cos ladne to i madre i uzyteczne bedzie a tu d..a
2,0
Całokształt
linia moze sie podobac ale reszta jest przypozadkowana karoserii czyli brak miejsca i inne takie nie dopracowany model wg mnie mam nadzieje ze sie nie bedzie psuł i zawieszenie w polsce wytrzyma troce bez remontu ma sie wrazenie ze renault chcialo zrobic model powyzej segmentu i potem przyszedl pan ksiegowy i wywalil wszystkich dokonczyli chinczycy
Wrażenia
4,0
Silnik
silnik ok ale dla spokojnych kierowców troche slychac ze to diesel krotki maksymalny moment obrotowy zaraz sie konczy
3,0
Skrzynia biegów
skrzynia sie haczy trzeba strasznie wachlowac zeby miec przyzwoita dynamike wsteczny czasem do poprawki tylko dlaczego dali skrzynie 5 bez wyraznego nadbiegu masakra powyzej 100 wyje wszystko i spalanie idzie w gore a diesle nie lubia sie krecic
2,0
Układ jezdny
strasznie twardy po 3 h spedzonych w samochodzie jestem caly obity ale widze mala poprawe ktora moze wynikac z 3 powodow 1.poznańskie ulice zmiekczyly zawieszenie 2.moja d..a sie utwardziła 3. fotele sie wysiedzialy juz troche aha jak tylnie kolo wpada w dziure to strasznie przechyla samochod na ta strone . mam wrazenie ze sie caly gnie wzdłoznie
Komfort
1,0
Widoczność
na boki ok nie mozna sie dowalic ale do tylu masakra bo ma podniesiony kuper tylko boczne lusterka. trzeba pamietac ze samochod nie konczy sie zaraz za tylna szyba. słupki szerokie ale to pewnie bezpieczenstwo natomiast widocznosc do przodu i w góre gorszej nie bylo. czuje sie jakbym jezdzil w masce do plywania bardzo nisko górna krawedz szyby. swiatła mnie zaskakuja co 3-5 raz i wszyscy trabia lusterko wsteczne mam na wysokosci wzroku wiec jak patrze do przodu to patrze do tyłu i na odwrót jak jakis cholerny kameleon lusterko skutecznie zaslania pieszych. mam 194 cm wzrostu fotele nie daja sie regulowac w pionie
1,0
Ergonomia
to dopiero wynalazek najgorsze sa boczne dzwigienki od kierunkow swiatel i wycieraczek sa po prostu mikroskopijne co do wycieraczek to sie je po prostu czasem przez przypadek wlacza natomiast plusem jest to ze widac ze chodza wycieraczki i mozna udawac ze sie szybe mylo i zaraz je wylaczyc. najgorsze sa swiatła wyłaczanie i włączanie długich przy operowaniu kierunkami nie ma nad tym kontroli trzeba sie pilnowac bo mandat murowany kontrolka do swiatel w nocy ok widac za dnia do kitu i trzeba patrzec po dzwigience . zegary polozone za bardzo w poziomie i sie kurza oraz lataja zajaczki swietlne po pleksi i utrudniaja odczyty. brak reg foteli na wysokosc.ciasno w udo mi wchodzi podlokietnik z drzwi a w lydke panel srodkowy mimowolna depilacja fotele wysokie siedzi sie jak na stołku co poteguje wstrzasy pedaly sa bardzo wysoko mam numer nogi 46 ale nie moge nacisnac na pedal hamolca za jednym zamachem musze wziac noge podniesc i nacisnac wydluza to czas reakcji
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
klima sie muuuusi rozpedzic przy temp od 25 na zewnatrz w sloneczny dzien zima nie wiem
1,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
masakra na przednich fotelach tylko deska daleko wysunieta poteguje wrazenie przestrzeni zeby odsunac daszek p sloneczny trzeba sie schylic odchylic przesunac o 20-30 cm i wszystko co powyzej. z tylu podobnie jak w megane ale megane jest bardziej miekkie. plastiki twarde i sie latwo rysuja wnetrze smuutne czarne i latwo sie brudzi jedyna tapicerka to fotele i boczek drzwi tzn podłokietnik
2,0
Wyciszenie
do miasta ok ale powyzej 90 silnik wyje skrzynia 5 niestety szum powietrza zagłusza wszystko tylko ciut ciszej niz w seicento radio trzeba glosniej i to mocno czasem trzeba krzyczec ale to przy 130-140km/h
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
w miescie pali 6-6.5 l diesla punto palil 7.5 wiec nie jest doobrze moze potem sie silnik dotrze i pouklada bo na razie masakra jezdzac na trasie okolo 5L /100km oleju nap. kiedys zrobilem noca probe eko jazdy punciaka i spalil mi na dystansie 10 km w miescie okolo polnocy wg komputera 4.2l/100km seicento pali wmiescie 5-5.5l/100km
1,0
Stosunek jakość/cena
43 000 podstawa za duuuzo i to naprawde za duzo za diesla cena juz podchodzi pod 50 000. kia ceed 45000 podstawa o wiele lepszy samochod i rozmiar wyzej. nie oplaca sie kupowac tego samochodu stosunek jakosci do ceny nie do przyjecia pewnie przez aspiracje do segmentu wyzej konkurencja grande punto 35 000 yaris podobnie ale to toyota aha i grande to lider segmentu ze wzgl na wymiary
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
na razie nic zobaczymy potem stalem sie pesymista
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
tez nic bo zabije serwis

On - zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi 86KM 63kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Clio III Hatchback 5d 1.5 dCi 86KM 63kW
Średni koszt przejechania 100 km
15,00 zł
5,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Clio III Hatchback 5d