Układ elektryczny
: Często palą się żarówki świateł mijania
4,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Pracuje cicho, dobrze wkręca się na obroty, jak na 68 kucyków to rewelka :) Max prędkość jaką udało mi się zanotować to 172km/h (wg nawigacji, bo licznik pokazywał więcej).
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą idealnie, nie ma mowy o pomyłkach czy zacięciach.
5,0
Układ jezdny
Ani miękki ani twardy, jak dla mnie doskonały, świetnie trzyma się drogi, również na zakrętach. Jest wysoki więc nie straszne mu większe dziury czy wyższe garby/krawężniki. Standardowe opony 15" wystarczają.
Komfort
4,0
Widoczność
Mogłoby być lepiej, czasem zdarza mi się nie zauważyć samochodu nadjeżdżającego z lewej na rondzie i jest ostre hamowanie - wszystko przez grube słupki (wiem wiem, to dla bezpieczeństwa podczas wypadku).
Przez mój wzrost (196cm) często muszę się pochylać w kierunku kierownicy, żeby zobaczyć jakie jest światło na sygnalizatorze przy którym stoję...
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, tam gdzie można się tego spodziewać. Wszystkie przełączniki, guziki, pokrętła. Fajny gadżet to sterowanie fabrycznym radiem przy kierownicy bez odrywania rąk.
Świetny patent z automatycznymi światłami mijania, nie trzeba pamiętać, żeby je zapalać, gasić. Po włączeniu silnika się zapalają, po wyłączeniu i wyjściu z samochodu same gasną.
Brakuje oświetlenia bagażnika po obu stronach (jest tylko jednostronne) oraz lampek oświetlenia wnętrza z tyłu i w schowku.
Bagażnik jak dla mnie wystarczającej pojemności.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dosyć długo się nagrzewa, zimą, przy minus 20 stopniach celcjusza ma problemy żeby nagrzać kabinę do optymalnej do jazdy temperatury. Trochę za mało wydajna klimatyzacja, przy plus 30-35 stopniach celcjusza na zewnątrz nie daje rady schłodzić kabiny do optymalnej temperatury.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 196cm wzrostu, miejsca dla mnie jest wystarczająco, ale nie wyobrażam sobie wyższej osoby w tym aucie. Za mną usiądzie dziecko, ewentualnie niski dorosły. Gdybym miał "normalny" wzrost to dałoby się pojechać nim w dłuższą wyprawę cztero-pięcio osobową rodziną.
4,0
Wyciszenie
Przy 120-130km/h robi się głośno. Przy niższych prędkościach jak makiem zasiał.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Paliwko - rewelka, jadąc ekonomicznie 80-90km/h spalanie na poziomie 4.2l/100km. Przy poganianiu 120-140km/h - 5.5l/100km, przejeżdżając całe niemcy po ich autostradach z pedałem gazu w podłodze spalenie wyniosło 6.8l/100km.
Podczas normalnej jazdy po mieście latem bierze 5.5l/100km, zimą 6-6.5l/100km. Przegląd gwarancyjny - 900zł, napraw nie miałem okazji dokonywać. Polecam wykupić przedłużenie gwarancji - o szczegóły trzeba pytać dilera. Ja skorzystałem z przedłużenia standardowej, dwuletniej gwarancji do czterech lat za 1650zł + 2 przeglądy gwarancyjne. Zobaczymy czy się opłaci.
4,0
Stosunek jakość/cena
Mam samochód od nowości, kupiony w marcu 2008r za 48.200zł. Clio III, 1.5dci 68KM, lakier metalic, 5 drzwi, od dilera udało się wydębić dużą obniżkę ceny, radio i klimę za pół ceny, autoalarm gratis, dywaniki gratis, opony zimowe gratis :) Czas oczekiwania na auto - 2 miesiące. Nie żałuję ani jednego złotego wydanego na ten samochód. Wierzę, że posłuży jeszcze długo mojej rodzince. Rozsądna cena zakupu nowego, dobre wyposażenie, bezawaryjna jazda (póki co), doskonale nadaje się do miasta i na niewielkie wypady za nie. Na dłuższe trasy polecam wersję 85KM, czasem brakuje kucy do wyprzedzania...
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Często padają żarówki świateł mijania a ich wymiana to katorga. Usługa w ASO to wydatek ok 100-150zł, w serwisie ok 30-50zł. Przy robieniu tego samemu pierwsza wymiana to ok 1-1.5h roboty i mnóstwo przekleństw, kolejne wymiany idą mi co raz lepiej :)
Komputer samochodu zaniża średnie spalanie, mniej więcej o 15%, co moim zdaniem jest nie do przyjęcia a wg ASO jest normą.