Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio III Hatchback 5d

pavulon_81@tlen.pl, 15 lat temu
Silnik 1.5 dCi 68KM 50kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 15 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Clio III Hatchback 5d 1.5 dCi 68KM 50kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
2,15
46% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : bagaznik jest ok
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : padły łożyska w przednim prawym kole po 5000km
Układ elektryczny : przepalają się jak głupie zarowki wymiana w serwisie 50pln pada podswietlenie wnetrza
Inne : pada dmuchawa a jak naprawią to piszczy jak glupia
2,0
Całokształt
w szkole nauki jazdy mamy 3 renowki wszystkie nowe moze to trefna partia ale najstarsza po roku ma przejechane 50tys najmlodsza 5000km gdybym mogl to bym zmienil samochod to taczka nie autko w zuku bylo wygodniej po calym dniu jazdy mozna sie przekrecic trzesie twardo niewygodne fotele malo miejsca na nogi i kazdej cos dolega a podobno sa to autka w czolowce niezawodnosci hihi
Wrażenia
4,0
Silnik
jest dobrze modle sie zeby wtryskiwacze nie strzelily lub turbina bo sie mozna zaplakac. Jak zimny trzesie i klekocze jak ciagnik. potem lepiej niestety sie rozgrzewa dopiero po 10-15km na krotkie przejazdy szkoda ruszac nawiew bez sensu. mułowaty jest strasznie krotkie urzyteczne obroty ciagnie do 3,5tys potem najlepiej wrzucic wyzszy bieg.
2,0
Skrzynia biegów
Niestety haczy sie czasem nie tylko na zimnym oleju. wrzucanie wstecznego w 90% poprawka. biegi czasem nie wskakuja a krotkie prowadzenie dzwigni sugeruje ze jest wrzucony. Brak szóstki masakra na trasie nie wyprzedzac powyzej 100km/h strasznie powolne wyprzedzanie. strasznie ciasno zestopniowane dzieki temu dynamika jest ale konczy sie na 100km/h. samochod do jazdy do 90 potem wyje i salanie skacze
3,0
Układ jezdny
jest twardy ale przewidywalny z tylu zawieszenie zalezne uwaga na sliskim moze majtnac i majta niestety roznie bo przod jest strasznie przeciazony przez ciezki silnik wiec mamy do wyboru albo podsterownosc albo nadsterownosc szczegolnie jak wjedziemy w dziure
Komfort
3,0
Widoczność
tyl masakra szyba mikroskop grube slupki przednie lusterko za nisko za nisko poprowadzona linia szyby przedniej
1,0
Ergonomia
sterowanie swiatlani do wymiany nie wiadomo w sloneczny dzien co mamy wlaczone dzwignia sie sama przestawia podczas wlaczania kierunkowskazow i jedziemy wtedy na pozycyjnych wszystko male trudno zmienic stacje trzesie i male guziki sterowanie pod kierownica ok niestety sterowanie nadmuchem wymaga pomyslenia bo w ciemnosci (wysiadlo podswietlenie ) nie widac. czasem sie uruchamia wycieraczki przez przypadek ktore skrzypia i drapia szybe twarda guma
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
po max 15km zaczyna dmuchac temp powyzej zera. w deszczowy dzien powyzej zera nawiew na max a i tak tylne boczne szyby zaparowane trzeba jezdzic z otwartym oknem w deszczu bywa to uciazliwe. nawiew na przednia szybe jest nieskuteczny nawiew ma szerokosc ssawki od odkurzacza
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
ciasno ciasno odsunieta szyba markuje przestrzen ale jak sie popatrzy na krawedz przedniej szyby to zna sie prawde o tym samochodzie nie moge otworzyc daszku przeciwsłonecznego bez pochylania głowy o 20 cm czasem wale głową w srodkowy slupek lub na siedzeniu pasażera uderza mnie w bok glowy uchwyt nad drzwiami mam 194 cm wzrostu badziewne plastiki zamiast srebra dali metalic blekit i to do niczego nie pasuje bo ramki sa srebrne i klamki tez razi w oczy sztukowane wnetrze
2,0
Wyciszenie
po odpaleniu ciagnik potem jazda jak benzyna powyzej setki masakra strasznie meczy na dlugich trasach na dziurach slychac zawieszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
moze byc ale jak na nowa technologie troche sie zawiodlem jak po rownym z wiatrem jade 50km/h na 5 biegu spalanie okolo 3,7 ale to constans predkosc i latwo to popsuc czasem trzeba przyspieszyc i niestety moja honda pali tak samo lub mniej benzyny a ma 115km i jest to kombi z ta sama pojemnoscia silnika
3,0
Stosunek jakość/cena
za drogo za ten wytwor
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
żarówki jak mrowki wymiana sam nie moge bo mam duze lapki i sie zawsze pocharatam do krwi serwis to wie i bierze 50pln za wymiane, podswietlenie konsoli srodkowej padlo, czasem centralny nie chwyta, wentylator piszczy mija mu jak widzi serwis, odpina sie mocowanie wygłuszenia silnika ramka od mieszka skrzyni biegow sie sama wypina podczas jazdy ze zmiana biegow żre olej w miescie nawet 0,5l na 1000km niestety elf jest drogi
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
lozyska w prawym przednim kole w nowce skrzynia biegow haczy

On - zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi 68KM 50kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Clio III Hatchback 5d 1.5 dCi 68KM 50kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
5,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Clio III Hatchback 5d