Układ elektryczny
: Żarówki świateł mijania H1 świecą bardzo kiepsko mimo soczewek, przepalają się nagminnie, a wymiana bardzo trudna. Wreszcie włożyłem ledy i teraz wszystko widzę
5,0
Całokształt
Male niepozorne dość szybkie auto.
Wrażenia
5,0
Silnik
Nic wyjątkowego, ale 140 koni na taką lekką budę w zupełności wystarczy. 8 i pół sekundy do setki czyni auto jednym z szybszych na ulicach. Wielu było zaskoczonych oglądając mój tylny zderzak ;) kultura pracy silnika dobra, moment obrotowy niezbyt wysoki, ale dobrze rozłożony , auto ciągnie równo na każdych obrotach aż do odcięcia. Niestety kłopotliwa regulacja zaworów, ale to jeszcze przede mną.
3,0
Skrzynia biegów
najsłabszy element auta... Precyzja lewarka kiepska, zestopniowanie beznadziejne. 6 biegów, a przełożenie na 6 jak w większości aut na 5. Czyli więcej namachamy się lewarkiem, a na autostradzie i tak krecimy silnik wysoko. Dla przykładu podam ze na 6 przy 80 km/h mamy 2 tyś obrotów, a przy 140 jakieś 3700. Przy tak lekkiej budzie można wyprzedzać nawet na 6 biegu ;) w praktyce często pomijam niektóre biegi i np z 4 wrzucam od razu 6. Wyprzedzanie tez zazwyczaj wykonuję na 4 lub 5. Moim zdaniem zestopniowanie skrzyni ma negatywny wpływ na spalanie, szczególnie w trasie
4,0
Układ jezdny
Przeciętne, z tym silnikiem mogłoby być sztywniejsze, co na pewno poprawiłoby trakcję w zakrętach. Natomiast biorąc pod uwagę ze to zwykłe budżetowe auto z najprostszym z możliwych układów zawieszenia, to nie jest źle. Trwałość też przeciętna, ja na razie wymieniłem tylko łączniki stabilizatora
4,0
Karoseria
Male ale pojemne, sztywność nadwozia tez ok, korozji żadnej. Natomiast wnętrze... Typowe dla renault, plastiki jak z bazaru, jakość materiałów kiepska, szybko się zużywają
Komfort
5,0
Widoczność
Male auto, wiec widać wszystko. Parkowanie ułatwiają czujniki
4,0
Ergonomia
Generalnie ok, sterowanie radiem, klimatyzacją i komputerem bez problemów. Bezsensowne choć typowe dla renault umiejscowienie włącznika tempomatu, esp i podświetlenia zegarów. Zupełnie niewidoczne podczas jazdy, widocznie konstruktorzy założyli ze regulacji tych dokonuje się na postoju przed rozpoczęciem jazdy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje i chłodzi szybko i skutecznie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dobrze jak na wymiary auta, fotele dość małe, ale ja jestem niski, wiec dla mnie ok. Znalezienie wygodnej pozycji za kierownicą ułatwia nie tylko zakres regulacji fotela, ale też regulacja kierownicy w dwóch płaszczyznach
5,0
Wyciszenie
Silnik jest bardzo cichy, przy szybkiej jeździe słychać powietrze z zewnątrz, ale to typowe w tej klasie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie lpg nie najniższe, ale to kwestia stylu jazdy ;) części eksploatacyjne trochę droższe niż do zwykłego clio, bo i hamulce większe, płynów też wchodzi więcej niż do 1,2 ;) za to awarii brak
5,0
Stosunek jakość/cena
renault, czyli koszt zakupu niższy niż konkurencji ;)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
klocki, łączniki stabilizatora, przegub wewnętrzny (spowodowany zaniedbaniem przeze mnie pękniętej osłony gumowej). Reasumując niewiele jak na 100 tys przebiegu w moich rękach
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 140KM 103kW
[l/100km]