Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio III Hatchback 5d

Kamilloski, 6 lat temu
Silnik 1.2 i 16V 75KM 55kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 293 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Renault Clio III Hatchback 5d 1.2 i 16V 75KM 55kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
4,57
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Komfortowe zawieszenie w miejskim autku
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
5,0
Całokształt
Samochód może się podobać lecz nie musi. Mnie się podoba i komfort jazdy jest bardzo dobry jak na auto miejskie byłem bardzo pozytywnie zaskoczy. Wygodne fotele i widoczność sorawiają że nie ma problemu z poruszaniem się samochodem w ciasnych uliczkach. Moja wersja Alizee ma wszystko co uważam za standard wyposażenia na dzisiejsze czasy. Duży plus za radio które automatycznie się zgłaśnia gdy zwiekszamy prędkość a zmniejsza gdy zwalniamy. Tak samo wycieraczki przednich szyb na 2 biegu szybko chodzą a gdy już na czerwonym świetle staniemy przechodzą automatycznie w stan najwooniejszech a gdy ruszymy ze świateł wracają do stanu pierwotnego. Dobrze że radio ma opcję AUX ale trzeba dokupić przejściowkę w zasadzie za grosze. Sterowanie pod kierownicą radiem też sie przydaje. Miejsca dla 4 dorosłych jest zupelnie wytarczająco a bagaznik mozna roznie wykorzystac Spalanie też jest dobre a jeszcze lepsze na LPG.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jak na tą masę uważam że 1.2 75KM mechanicznych wystarcza do 2 pasażerów doroslych i dziecka na pokładzie a już sami dorośli to już gorzej sobie radzi. Gdybym miał kupować znów to z turbo lub z silnikiem 1.4 lub 1.6 już w tedy to jest radość z przyspieszania tym autkiem. Lecz 1.2 75KM w pojedynkę dobrze się zrywa jak mu się przyde0nie odpowiednio. Co tu pisać jest to auto miejskie z oszczędnym spalaniem.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia ma za długi drążek zmiany biegów jak dla mnie za duże są skoki między zmiana biegów i trzeba je dosyć szybko zmieniać by zachowac pelna dynamikę.ale temu taka jest skrzynia by w miescie palił mało a nie był autem sportowym. Coś za coś
5,0
Układ jezdny
Bardzo komfortowy układ jezny bardzo dobrze tłumi i wybierza wszystko na drodze. Wygodnir się nim parkuje i manewruje wszedzie. Gdyby był jeszcze dłuższy i szerszy rozstaw osi byłby bardziej jak większe auto charakterystyką jazdy
5,0
Karoseria
Karoseria przyjemna dla oka lecz nie powala ale jest duzo nowoczesniejsza niz kinkuretnow auta ktore wychodzily nawet 5 lat od produkcji Clio III. Oplywowe ksztalty i zaczerpnięty wygląd z F1 nawiązuje trochę stylistyką do tego sportu. Lakiem ma dość cienka powloke ale za to karoseria jest bardzo dobrze zabezpieczona przed rdza. Foremne auto do zaparkowania wszedzie. Wygodne klamki zewnetrze do otwierania drzwi.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność jest w aucie. Pozycja za kierownica super.Lusteka boczne foremne o orostym ksztalcie co poorawia widocznośc. Przeszklenie także. Tylna szyba to kwestia przyzwyczajenia bo ile w czasie posiasania auta jezdzimy do tylu. Z 10proc do tylu a 90proc do przodu. Zawsze mozna kamere cofania zamontowac tak jak ja i jest bajecznie przy cofaniu
5,0
Ergonomia
Ergonomia w miarę jest. Zawsze ksiegowy z renault przytnie na czyms jak w kazdej innej marce. Ale ogolnie mozna byc zadowolonym. Przeciez to nie jest mercedes czy tez inne luksusowe auto lecz samichod miejski maly ale i tak duzy i komfortowy jak na nale auto
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Maly silnik to i wentylacja wydajna jak maly siknil. Ale na 4 biegu nawiewu daje rade z odoarowaniem szyb czy to z klima zalaczona czy sam nawiew. Trzeba pamietac ze brudne szyby dluzej odparowuja i terzeba o nie dbav jak w kazdym aucie by nawiew byl wydajny i zmieniac filtr kabinowy najlepiej na weglowy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie ma problemu z miejscem z przodu dka kierowcy i jego pasezera. Kierowca ma duzo miejsca na wygodnhm fotelu co dobrze trzyma boczki jak na miejskie auto. Gdyby nie kierownica bylo by super duzo miejsca jak u pasazera ale jest regulowana jak i fotel to kazdy znajdzie dla siebie dogodną pozycje za kierownicą. Miejsca dla pasazera z przodu jest bardzo duzo nawet moj kolega co ma 199cm wzrostu bez problemu i wygodnie ze mna jechal. Byl milo zaskoczony ze wygodnie mu sie podrozowalo.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie przy wiekszych autostradowych predkosciach jest powiedzmy zadawalajace jak na takie auto. Nie ma rewelacji i moglo by byc duzo lepsze ale cos to nie jest limuzyna. A potem to pozstaje kwestia przyzwyczajenia jak ktosc tylko autostradami jezdzi. Zawzze mozna sie pokusic o samodzielne wyciszenie wnetrza roznymj matami wyciszajacymi wnetrze i maske nadkoka itd.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Clio ekonomiczne jest w zaleznosci od stopy wlasciela. Jak ciska mu gaz to nawet elektryczny samochod staje sie malo ekonomiczny. Przy normalnej jezdzie portfel sie duzo nie uszczupla i mozna wiele kilometrow orzejechac na benzynie a jeszcze wiecej na gazie czy dieslu i tu tylko w trasie orzy dieslu
4,0
Stosunek jakość/cena
Duzy minus uwazam boczki drzwi ktore sa platikowe cale z wyjatkiem podlolietnikow na drzwiach. Ale za to duzy plus za utrzymanie ich w czystosci wiele nie trzeba gabka i woda i sa czyste bez prania i suszenia. Jakosc jak za te pieniadza migka by byc troszke lepsza plastikow w kabinie ale h mnie juz od 2008 roku wygladaja prawie jak nowe. To zalezy jak kto dba o auto.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Usterki sa w kazdej marce. W moim usterki drobne mialem 2 guzik tylnej klapy od otwierania przetarl sie bo jest gumowy i zawilgotniaky styki. Wymiana na nowy pomogla. Podgrzewanie lusterek bocznych przestalo dzialac. Kwesgia kupienia nowych wkladow. A tak od nowosci wiecej usterek drobnych nie mialem
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważne usterki wgnikające bardziej z eksploatacji niż z wad to regulator napiecia alternatora. Kwestia wgmianyna nowy regulator ja pokusilem sie o wymiane samych szczotek za 10 zl i reguluje napiecie jak trzeba Kolejna usgerka eksploatacyja to lozysko przod nie wilno na tym oszczedzac bo zamienniki 3 tys km wytrzhmaja i tak trzeba zniw wymienic na nowe a jak nowe to tylko orygianalne w tesdy wystarczy do momentu wymiany na nowe auto

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 i 16V 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Clio III Hatchback 5d