Inne
: jakość wykończenia wnętrza w taniej wersji wyposażeniowej
5,0
Całokształt
Naprawdę przyjemne auto. Bardzo dobrze trzyma się drogi, świetnie hamuje i bardzo łatwe w parkowaniu. Pojemne autko z dużym i foremnym bagażnikiem.
Świetnie przemyślany system z kołem zapasowym (pełnowymiarowe) pod autem.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 1,2 szaleństwa nie robi, szczególnie na dalekich autostradowych trasach, ale na miasto i krótsze wypady. Przy 90-100km/h spokojnie jeździe można spalać ok 5l na 100 km, mimo tego że auto waży 1150kg.
Nie bierze oleju.
4,0
Skrzynia biegów
Chyba największy ogranicznik Clio z 1,2 to właśnie skrzynia.
Głównie ze względu na krótkie przełożenia- w mieście sprawdza się to świetnie (przy 40km/h można spokojnie jechać na 5. biegu) , ale na trasie przy 130kmh na obrotomierzu ok 4,5 tys obr./min.
5,0
Układ jezdny
Bardzo precyzyjny układ kierowniczy, do tego dobre wspomaganie kierownicy. Dość sztywny w zakrętach jak na auto francuskie.
Jak na auto tej klasy to bardzo komfortowe resorowanie nierówności, jak i same fotele naprawdę wygodne. Także w dłuższej trasie.
Bardzo dobre hamulce.
Komfort
5,0
Widoczność
Świetna widoczność do przodu, na boki jak i do tyłu.
Duże szyby i sam kształt auta sprzyjają parkowaniu nawet w bardzo ciasne miejsca.
5,0
Ergonomia
Bardzo dobrze rozmieszczone przyciski i przełączniki. Bardzo intuicyjnie.
Nawet nie znając auta wcześniej można szybko dojść do tego jak obsługiwać wszystkie bajery, łącznie z komputerem pokładowym
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą grzeje, latem klima przyjemnie chłodzi. Co można więcej wymagać. Zimą nagrzewa się dosyć szybko, a klimatyzacja chłodzi dobrze także w upały powyżej 30 st.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca jak na auto tych gabarytów.
Mam 1,8 m wzrostu, a mimo to za mną mieści się dorosła osoba i nie narzeka na miejsce na nogi. Nie jechałem w 5 os, ale w 4 naprawdę komfortowo.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie średnie, ale to i auto klasy kompakt, więc nie ma co wymagać cudów. Hałas jest spowodowany silnikiem, a nie np lusterkami czy szumieniem opon, więc nie można narzekać.
Plastiki nie trzeszczą.
Jeździłem 1,5dci i bardzo cicho. Benzyna z 1,2 niestety ma swoje ograniczenia.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak się już przyzwyczai do silnika, to wraz z pomocą komputera (info o spalaniu) można naprawdę tanio podróżować.
Z 1,2 musi to być dosyć spokojne, ale za to widać to w spalaniu.
Mało które auto zrobi na pełnym baku 1000km. Clio z tym silnikiem w cyklu mieszanym daje rade.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ciężko o kompakt, który miałby tyle zalet za te pieniądze. A i droższe auta z tego segmentu mogą wielu atutów pozazdrościć.
Jedyne do czego można mieć zastrzeżenia to materiały wykończeniowe wersji podstawowych- miałem okazje jeździć lepiej wyposażonymi Clio 1,5dci i 1,6 benzyna, ale ogólnie tragedii też nie ma
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedyne co czego można mieć zastrzeżenie, to jakość z jakich wykonana jest kierownica i obicia foteli. W najtańszej wersji wyposażeniowej niestety jest nie najlepiej, bo w egzemplarzu, którym jeżdżę kierownica wymaga już tapicera, bo obicie pęka od słońca. Deska choć bardzo plastikowa to nie trzeszczy, więc in plus.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie miałem jeszcze styczności. Prostota silnika wyklucza jakieś poważne problemy.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 i 16V 75KM 55kW
[l/100km]