Silnik
: Elastyczność jest zaskakująca, nawet jeżdżąc na LPG
5,0
Całokształt
Piszę tą ocenę w nieco ubogim charakterze, ponieważ opisuję auto na którym miałem kurs prawa jazdy. Jednak myślę że 33 godziny jazd wystarczają, żeby co nieco powiedzieć na temat tego auta. Zacznę od pozytywów: mocny i oszczędny silnik, \"ostre\" hamulce (dla doświadczonych), przestrzeń w środku, świetne sterowanie radiem, wygodna pozycja za kierownicą oraz komfort jazdy. Negatywy: \"ostre\" hamulce (dla nieskordynowanych kierowców), problemy ze skrzynią biegów, za mocne wspomaganie
Wrażenia
5,0
Silnik
Praca silnika bardzo mi się spodobała - cichy i dynamiczny. Moc zupełnie wystarczająca do miasta, a jeżeli ktoś ma cięższą nogę, może całkiem sporo zdziałać tym autem. Na LPG pracuje niemal identycznie jak na benzynie. Zaskoczyła mnie pozytywnie elastyczność na V biegu
4,0
Skrzynia biegów
W samochodzie, którym jeździłem skrzynia była już nieco zużyta (w końcu auto nauki jazdy), jednak mimo tego biegi wskakiwały bardzo przyjemnie. Przeszkadzają długie drogi prowadzenia biegów i ciężko wchodzący wsteczny
3,0
Układ jezdny
Mam mieszane uczucia, samochód nieźle trzyma się drogi, jednak bardzo wnerwia zbyt czułe wspomaganie (choć można się przyzwyczaić z czasem)- no może poza parkowaniem. Bardzo mocne hamulce, również wymagają przyzwyczajenia, gdyż można spowodować wręcz wjechanie auta za nami w bagażnik, jeżeli nie będziemy obchodzić się z nimi ostrożnie.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest dobra - ja jako (wtedy jeszcze) kursant, nie miałem problemu ze zrobieniem wszelkich manewrów
4,0
Ergonomia
Miejscami jest nieco zbyt zawiła obsługa przełączników, ale można ogarnąć. Bardzo podoba mi się pomysł z pilotem do sterowania radiem - jest położony w idealnym miejscu i bardzo ułatwia obsługę.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ciężko mi tu cokolwiek powiedzieć, ponieważ jeździłem jesienią, więc nie używałem ani klimy ani ogrzewania. Myślę jednak, że są wydajne
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest bardzo dużo, nie ma problemu z brakiem przestrzeni, nawet wysocy kierowcy nie będą narzekać. Ogólnie bardzo dobrze
5,0
Wyciszenie
Silnik słychać dopiero od wysokich obrotów (3,5+tyś) generalnie bardzo cicho, do wnętrza nie docierają żadne niemiłe dźwięki
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jako, że robiłem jedynie niewielkie przebiegi, raz na jakiś czas ciężko mi powiedzieć coś więcej o ekonomiczności - jednak gazu pali raczej niewiele
5,0
Stosunek jakość/cena
Moim zdaniem za stosunkowo niewielką kwotę można dostać bardzo wygodne i dynamiczne autko, które dodatkowo ładnie wygląda i ma sporo miejsca w środku. W mojej rodzinie mamy kilka samochodów Renault i chociaż czasem wymagają opieki, to są w stanie zaoferować wiele w zamian. Tak jest także i tu.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Clio ma swoje małe bolączki, jak każde auto
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważne awarie również się zdarzają, ale bez przesady
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 i 16V 75KM 55kW
[l/100km]