Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio III Hatchback 5d

rafi wawa, 17 lat temu
Silnik 1.2 i 16V 75KM 55kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Clio III Hatchback 5d 1.2 i 16V 75KM 55kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
4,85
22% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Auto warte polecenia dla osób zakładających rodzinę. Przez pierwsze lata napewno się sprawdzi. Polecam jednak większy silnik niż jednostka 1.2 75 KM bo szkoda tracić nerwy przy wyprzedzaniu. Renault bardzo się przyłożyło do poprawienia jakości i wykończenia. No i 5 gwiazdek w testach NCAP...
Wrażenia
4,0
Silnik
Niestety silnik 1.2 o mocy 75 KM nie radzi sobie tak dobrze z nowym Clio... powód prosty - masa 1100 kg. Nie kupowałem jednak tego samochodu dla osiągów dlatego kulturę pracy i elastyczność oceniam na cztery.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo precyzyjna, nie ma mowy o jakimkolwiek haczeniu. Przełożenia krótkie - super. Trzeba się tylko przyzwyczaić do tego że sprzęgło "wysoko" łapie.
5,0
Układ jezdny
Wspomaganie działa tak jak trzeba, nie trzeba się siłować i nie jest tak jak np. w Citroenie C3 - przeznaczone dla pań w tipsach. Zawieszenie jak na ten segment bardzo komfortowe, tłumi nierówności rewelacyjnie a zarazem nie ma nieprzyjemnych przechyłów nadwozia ma zakrętach.Dynamiczna jazda sprawia sporo frajdy (na tyle na ile pozwalają możliwości silnika 1.2).
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zarzutów, ale widać tu podobieństwo do innych marek - coraz mniejsze szyby. O ile wprzód czy w boki to jeszcze nie przeszkadza, ale pomniejszona tylna szyba przy szerokich słupkach... na szczęście to hatchback...
5,0
Ergonomia
Rozplanowanie wskaźników rodem z innych Renault - nic nowego ale bardzo poprawnie a we wnętrzu nic nie trzeszczy, widać że Renault stawia na jakość i wykonanie. Schowek z przodu klimatyzowany - niczym w niemieckich limuzynach - rewelacja. Fotele wygodne, dobre trzymanie boczne - wzór dla pozostałych francuskich aut.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo wydajny układ klimatyzacji, zarówno przy chłodzeniu jak i ogrzewaniu przy czym bardzo dobrze wyciszony, nie ma problemu z zaparowanymi szybami.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nowe Clio zapewnia bardzo dużo przestrzeni wewnątrz. Mam 186 cm wzrostu i przy moim ustawieniu fotela kierowcy, można wygodnie za mną usiąść. Nie ma co się dziwić - wymiary Clio mówią same za siebie.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre, jak narazie nie mam zastrzeżeń.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie spodziewałem się zużycia jak w dieslu ale przy normalnej jeździe pali troszkę za dużo w porównaniu do podobnych jednostek napędowych u innych producentów.
5,0
Stosunek jakość/cena
Zakupiłem wersję limitowaną Rip Curl za 44000 więc co tu dużo mówić... Elektryczne szyby i lusterka + podgrzewanie, Klima manualna, cztery poduszki powietrzne, radio z MP3 + AudioBox tapicerka Rip Curl, dzielona tylna kanapa, wkładka do bagażnika, lakier metaliczny. Stosunek jakości do ceny - świetny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie zauważyłem
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie ma (odpukać) i niech nie będzie....

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 i 16V 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Clio III Hatchback 5d 1.2 i 16V 75KM 55kW
Średni koszt przejechania 100 km
27,50 zł
6,8
l/100km
8,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Clio III Hatchback 5d