Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio III Hatchback 5d

kawa, 18 lat temu
Silnik 1.2 i 16V 65KM 48kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 18 tys. km
Renault Clio III Hatchback 5d 1.2 i 16V 65KM 48kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
3,46
13% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Wrażenia
3,0
Silnik
Powyżej 5k rpm (=~160 kmph) dużo bardziej głośny niż przy niższych obrotach. Słaby moment napędowy przy obrotach poniżej 4k, poniżej 3k bardzo słaby. Niby tylko 1.2 ale jeździłem też Cliówką w starszej budzie (też 1.2) i była jakby zrywniejsza.
4,0
Skrzynia biegów
Dobrze dobrane przełożenia do dynamiki silnika.
4,0
Układ jezdny
Mógłby być jeszcze troche twardszy, ale to może przyzwyczajenia ze starego golfa. Prowadzi się pewnie i przyjemnie.
Komfort
1,0
Widoczność
Po pierwsze lusterko wewnętrzne. Mam 182 cm wzrostu, więc nie jestem bardzo wysoki, a przy skręcie w prawo przysłania mi widoczność, nie widzę gdzie jadę. Przy jeździe na łuku w prawo muszę jechać schylony jakbym dostał pokurczu. Po drugie - lusterka zewnętrzne sporo oddalają, ale może trzeba się przyzwyczaić. Tym niemniej ocena najniższa, lokalizacja lusterka wewnętrznego (za nisko!!!) jest karygodna.
4,0
Ergonomia
Co prawda ideałem to auto nie jest, np. brak odpalania wycieraczek bez załaczania jakiegokolwiek trybu - na dotyk (jak w VW), czy poskąpienie elektroniki domykającej el. szyby, ale to są detale. Generalnie nie jest źle.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zadowalające.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W użytkowanym przeze mnie Clio jest najprostszy "model" fotela, który jest bardzo niewygodny. Nie wiem jak inne "modele" ale np. kangoor ma dość wygodny fotel. Jeśli chodzi o przestrzeń to ok. Mam nawet jakieś takie wrażenie przyjemności przebywania w aucie. Ocena przeciętna, plus za wykończenia, plastiki itd. - są bardzo dobrej jakości jak na ten segment samochodów, minus za fotel.
3,0
Wyciszenie
Dobrze jest to 90 kmph, powyżej jest już głośniej, a po przekroczeniu 130 robi się coraz mniej przyjemnie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie znam cen przeglądów, jeśli chodzi o naprawy to ASO Renault jest bardzo drogie, nie wiem jak inne serwisy.Zużycie paliwa - na dotarciu osiągnąłem w mieszanej jeździe na trasie spalanie do tej pory minimalne - 5,5 l/1000km. Maksymalnie potrafi ciągnąć już pod 10l/100km, ale to podczas długiej jazdy z gazem przyczepionym do podłogi - ile fabryka dała tyle pojedzie. Średnio jak jeżdżę 6,7l/100km jak się spieszę to 7,5.
3,0
Stosunek jakość/cena
Za 40000????
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic się nie popsuło, chociaż ten typ ma opinię, że często coś błahego się psuje.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bardzo wytrzymałe silniki, u nas w firmie jest dobre kilka takich samochodów, jeszcze nikomu nie stnął na drodze.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 i 16V 65KM 48kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Clio III Hatchback 5d 1.2 i 16V 65KM 48kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
6,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Clio III Hatchback 5d