Silnik
: Najmilej zaskoczony jestem silnikiem: jego dynamiką/elastycznością i przyzwoitym spalaniem.
5,0
Całokształt
Po przesiadce z poloneza jestem bardziej niż zadowolony. Co będzie dalej pokaże czas.
Minus niestety dla geniusza, który wymyślił aby koło zapasowe było pod podłogą bagażnika. Opuszcza się je na ziemię, ale aby dokonać tej sztuki i tak trzeba wyjąć wszystko z bagażnika! Może to być niezłe wyzwanie w środku nocy, podczas deszczu i na dodatek w \"szczerym polu\".
Wrażenia
5,0
Silnik
Tu największa niespodzianka! Silnik dynamiczny, elastyczny i oszczędny zarazem. Dzięki turbosprężarce, ten niewielki silniczek (raptem 1150 pojemności) bardzo sprawnie napędza mojego Clio Grandtour. Efekt turbo-dziury jest minimalny...silnik chętnie ciągnie już o 1500 obr/min. Duża piątka!
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów dobrze zestopniowana. Biegi przełączają się pewnie i lekko (na początku nieco ciężej \"wchodziła\" piątka). Czasem nieco słychać pracę skrzyni biegów...stąd tylko ocena 4.
Jadąc autostradą, brakuje 6-tego biegu.
4,0
Układ jezdny
W sumie to za układ jezdny powinienem dać ocenę 4,5. Cicha praca zawieszenia i dobre tłumienie nierówności. Taki udany kompromis między prowadzeniem a komfortem. Rewelacyjne fabryczne opony Dunlopa! W końcu na mokrym auto nie pływa. Bardzo skuteczne hamulce. Lekko pracujący układ kierowniczy. Mimo, że jego intensywność jest zależna od prędkości, to jednak czasami działa zbyt lekko.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność z wnętrza jest dobra. Ale lusterka mogły by więcej pokazywać. Nieco za dużo \"martwej strefy\" w nich. Czasami przy zmianie pasa patrzysz w lusterko a tam pusto a tu nagle zonk! bo ktoś jedzie, ale widać go dopiero jak się spojrzy \"przez ramię\".
4,0
Ergonomia
Znów ocena 4,5...wszystko jest pod ręką i nie ma problemów z obsługą przycisków/pokręteł itp. Jednak do obsługi krótkich przełączników zespolonych przy kierownicy trzeba się nieco przyzwyczaić. Później nie ma problemu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj tylko 4. Fabryczna klimatyzacja działa szybko i sprawnie chłodzi i usuwa wilgoć z szyb. Ogrzewanie mogło by być nieco skuteczniejsze. Przewietrzanie kabiny bez włączenia dmuchawy jest niewystarczające. Praca dmuchawy nieco zbyt głośna...nawet na I-biegu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
I znów 4. Przestrzeni dla pasażerów siedzących z przodu jest dość. Jedzie się bardzo wygodnie. Bagażnik w wersji kombi ma prawie 440 litrów i jest bardziej niz wystarczający. Przy tym rozstawie osi, liczyłem że na tylnych miejscach będzie nieco więcej luzu. Jednak dla 4 dorosłych plus bagaż będzie komfortowo.
5,0
Wyciszenie
Tu muszę pochwalić producenta za bardzo dobre wyciszenie wnętrza. Jest to po częsci zasługa dość cicho pracującego silnika. W zasadzie słychać tylko szum opon i pęd powietrza opływającego nadwozie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dam 4,5. Clijówka w krakowskich korkach spala od 7,7 - 8,2 l/100 km. Średnia trasa/miasto to 6,7 l/100. Ile spali na trasie to się okaże we wakacje.
Ceny przeglądów na razie nieznane.
5,0
Stosunek jakość/cena
Zakup ze sporym upustem, więc można rzecz że trafiła się okazja, to kupiłem.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jest dobrze...choć drobne rzeczy już wystąpiły: wyraźnie ciężej zamykająca się prawa boczna szyba. Zdaniem serwisu musi się ułożyć. Raz na miesiąc problem z uruchomieniem silnika. Dopiero za 2-3 przekręceniem odpala. Serwis nie zdiagnozował problemu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie nic.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Clio III Hatchback 5d 1.2 16V 101KM 74kW 2005-2010