Ocena kierowcy - Renault Clio III Hatchback 5d Phase II
Barri,
8 lat temu
Silnik 1.2 TCe 16v 100KM 74kW
Rok produkcji 2011
Przebieg:
56 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,92
23% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
: mega kopniak i spalanie.
5,0
Całokształt
Auto kupiłem bo poprzednie Clio już się wysłużyło. To moje trzecie Clio. Świetne do miasta i na trasę. Ma cztery koła, kierownice z wspomaganiem, elektryczne szyby i świetną klimę. Jak trzeba to i można poszaleć sobie troszkę, silnik ma sporo mocy jak na te wagę.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik pracuje dobrze, tzn. nie przeszkadza. Dobrze wkręca się na obroty pow. 2600 i daje odczuć sie w plecach że autko przyspiesza, czasami nawet za mocno.
5,0
Skrzynia biegów
zmiana biegów dająca pewnośc że wbijamy własciwy bieg, nie ma mowy o pomyłce. troszkę trzeba sie przyzwyczaić do innego położenia biegu wstecznego, ale to drobiazg. reszta jak najbardziej ok.
5,0
Układ jezdny
prowadzi się rewelacyjnie, jak na ten segment, trzeba tylko pamiętać żeby zdjąć nogę z gazu w zakrętach (potrafi wyweźć na zewnątrz zakrętu) wtedy nadmiar mocy najbardziej przeszkadza ;]
Komfort
5,0
Widoczność
Duże lusterka, spora szyba przednia jak na rozmiary auta, boki spoko no i tył też bez problemów że coś się "schowa" za słupkiem.
4,0
Ergonomia
Brak uchwytów na kubki. Ale taka już jest filozofia fracuzów "pije sie na stacji albo w kawarniach, nie w samochodach" Fotel kierowcy mógłby opuszczać się troszkę niżej, ale to bardziej moje przyzwyczajenie niż mankament. Bagażnik zaskakująco spory i "pakowny" płaska podłoga bez zakamarków mozna powiedzieć wymiary jak komoda ;] niejedno z Ikei przywiezione i skręcone w domu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nawiew działa, klima grzeje/chłodzi tak jak trzeba, bez zbędnego gadania, w tym aucie raz ustawiłem i więcej nie dotykam, zapomiałem że muszę coś tam ustawiać. w środku mam zawsze komfort klimatu a wentylatora w ogóle nie słychać (na 1 ustawieniu wieje tyle co potrzeba,2 juz za moce/ reszty nie potrzebowałem sprawdzać :})
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
doskonała. autem wożę sie sam i czasami dzieciaki do szkoły. sporadycznie wypad na dłuższą trasę ze znajomymi. nikt nie narzeka na ciasnotę.
5,0
Wyciszenie
nie jest to limuzyna klasy super S coś tam, ale przy 160 km/h można swobodnie rozmawiać bez podniesionego głosu, choć juz przy 130 km/h słychać hałas i pracę silnika. słuchawki nie są potrzebne.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To moja pierwsza benzyna, wcześniejsze moje auta to ropniaki, ze wzdlędu na spalanie. I tu się zdziwiłem miło, spalanie tylko nieznacznie wyższe od ropniaków a ile mniej problemów z wtryskami, zimowymi rozruchami, przyspieszeniem. słowem, dwa litry więcej na 100km to niewielka cena za brak problemów z którymi boryka sie kazdy diesel.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za 4 letnie auto dałem niecałe 20 tyś. Dalej pachnie nowością, nić nie trzeszczy, nic nie odpada, prezentuje sie jak nowe (pod warunkiem że umyję). jak wspomniałem wcześniej sporo "francuzów" miałem w rodzinei, moja żona też ma renie scenic. w tych samochodach jak sie ich nie katuje jak driftowozy i inne rajodowe nibymaszynki, można jeżdzić latami wymieniając jedynie części które zawsze i w każdym wozie sie zużywają.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
do dziś? brak a mam wóz od pół roku. i nic nie wskazuje że bedzie inaczej, regularne przeglądy, wymiany oleju, czynnika chłodzącego, filtrów etc. i z 10 lat bedzie jeszcze dobrze służył, bo to do jeżdżenia nie do lansowania autko jest. choć muszę przyznać że wygląd niczego sobie, zwłaszcza w czarnej perle z chromowanymi klamkami wygląda jak mini limuzyna ;]
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 TCe 16v 100KM 74kW
[l/100km]