Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio III Hatchback 5d Phase II

Piotr, 13 lat temu
Silnik 1.2 16v 75KM 55kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 15 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Renault Clio III Hatchback 5d Phase II 1.2 16v 75KM 55kW 2010-2013 - Oceń swoje auto
4,77
20% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Prowadzi się pewnie i przewidywalnie.
5,0
Całokształt
To był bardzo dobry wybór.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo dobre i przyjazne kierowcy auto. Jeździ nim moja żona, ale ja czasami (z przyjemnością) też z niego korzystam. Żałuję tylko, że nie kupiłem mocniejszej wersji 100KM... Na pewno frajda byłaby większa, a spalanie ponoć nieco niższe. Troszkę chrapliwy dźwięk, ale to dobrze - udaje większy rozmiar :)
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wybiera precyzyjnie, cicho, z krótkim skokiem. Szybko przeskakujemy pomiędzy przełożeniami przy ruszaniu i już po chwili mamy 5 przy 60km/h... Krótko mówiąc przełożenia dobrane głównie do miasta.
5,0
Układ jezdny
To największa zaleta - pewne prowadzenie i doskonałe wyczucie drogi. Najlepsze ze wszystkich aut jakie miałem. Trzyma prostoliniowość jazdy, nie myszkuje, wspomaganie uzależnione od prędkości - świetnie dobrane. Hamulce ostre jak brzytwa, dozowanie siły hamowania dosyć trudne - łatwo można wylądować z nosem na szybie.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mam zastrzeżeń, Jedynie nie mogłem przyzwyczaić się do braku czujników cofania (miałem je w pozostałych samochodach), ale każdy może sobie dokupić, więc to nie jest obiektywne zastrzeżenie.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Do ukrytego nieco za kierownicą sterownika systemu audio można się szybko przyzwyczaić.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko i wydajnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na takie małe z zewnątrz auto, to bardzo dobrze. Jeżdżę zwykle dużo większymi autami 4x, ale tu w żaden sposób nie odczuwałem ścisku czy dyskomfortu. Spory i ustawny bagażnik, jak na małe auto. Głupotą jest tylko dzielenie oparcia przy braku dzielenia siedziska, o czym dowiedziałem się przy odbiorze samochodu. Nawet do głowy by mi nie przyszło, że tak można...:( Na razie jednak nie składałem nawet oparcia, więc to nie przeszkadza.
4,0
Wyciszenie
No,.. silnik jednak słychać przy mocniejszym dodaniu gazu... Generalnie jednak nie można zarzucić nadmiernego hałasu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
7,5l/100km. Liczyłem na mniej. Auto niemal ciągle użytkowane w mieście i na krótkich dystansach. Przy wyjeździe w trasę uzyskałem 5,5l bez specjalnych wyrzeczeń.
5,0
Stosunek jakość/cena
Najlepszy w tej cenie. Ostatecznie za niewiele ponad 40.000zł w dobrze wyposażonej wersji Tech Run + parę innych dodatków (5 drzwi, czarny metalic, jakiś czujnik temperatury w lusterkach i podgrzewane lusterka). I to nie za jakiś model z poprzedniego roku, ale z bieżącego.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic i jestem miło zaskoczony. Co prawda czytałem, że nowe Clio zjamuje 1 miejsce w rankingu niezawodności do 50.000km przebiegu i do 3 lat, ale czytać i doświadczyć to różne rzeczy. Żona raz wyłamała zimą wycieraczkę przedniej szyby próbując ją podnieść - jak się okazało nie jest to możliwe. Mimo wszystko nie najlepszy pomysł, no bo jak oczyscić pióro z lodu?
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 16v 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Clio III Hatchback 5d Phase II 1.2 16v 75KM 55kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
7,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Clio III Hatchback 5d Phase II