Silnik
: Spalanie - ponad 800 km na jednym baku (wyjazd nad morze, wycieczki po wybrzeżu, powrót do domu i ponad tydzień jeżdżenia po mieście)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: żadne
4,0
Całokształt
Całokształt określam na poziomie 4+. Rewelacyjny silnik i stosunek mocy do spalania. Na zdecydowany minus określam zwrotność tego auta. Dla porównania tam gdzie "na raz" wykręcę Passatem kombi to wielokrotnie dużo mniejszym Clio na 2 razy trzeba.
Wrażenia
5,0
Silnik
Powiem tak - jeśli się dba - wymienia olej, filtry itd. to silnik spisuje się bez zarzutów. Elastyczny, dynamiczny i oszczędny. Jako minus - można się przyczepić do głośności pracy.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą lekko, bez zgrzytów. Zestrojenie przełożeń - jak dla mnie ciut za krótka "1". To to już moje subiektywne spostrzeżenie.
4,0
Układ jezdny
Trzyma się na zakrętach jak przyklejony. Reaguje nawet na minimalny ruch kierownicą. Ja mam wersję Rip Curl - jest bardzo twarda. Każdą nierówność mocno odczuwa się.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność określam na 3+ ale to może ze względu na moje gabaryty - prawie 200 cm wzrostu. Widoczność przez tylną szybę - jest. Po prostu jest. Ja polecam cofanie tylko na lusterkach. Słupki boczne mocno ograniczają widoczność.
4,0
Ergonomia
Duże pojemne schowki, bagażnik całkiem spory. Jadąc w dwie osoby plus dwa psy (owczarek i york) na tydzień nad morze - nie miałem problemów z zapakowaniem się. Wszystkie przełączniki/włączniki w zasięgu ręki.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima pracuje jak trzeba, mogę się jedynie przyczepić, że zimą zanim się ruszy to bardzo długo trwa ogrzanie przedniej szyby - proponuje od razu na okres zimowy zakupić sobie matę na przednią szybę - zaoszczędzicie sporo czasu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na przednich fotelach - bez zarzutów. Nawet przy moim prawie 200 cm wzroście - ale od razu nadmieniam, że wtedy za mną tylko już dziecko usiądzie wygodnie. Na tyle trochę mało miejsca na głowę.
3,0
Wyciszenie
Tutaj Clio się nie popisuje. Głośna praca, na autostradzie przy większych prędkościach jest wręcz bardo głośne.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak pisałem wcześniej - jak się dba to można długo jeździć i się nie martwić. Zalecam dbać o silnik - terminową wymianę filtru, oleju oraz dbać o sprężarkę. W innym przypadku koszty naprawy silnika, sprężarki są pokaźne.
4,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem od pierwszego właściciela z Niemiec. Właściciela wręcz pedantycznego i bardzo dbającego o auto - mam faktury i paragony na każdą nawet najmniejszą rzecz (np. wymiana żarówki). Przy cenie 13 tyś zł naprawdę uważam, że stosunek jakości (jako całokształt) do ceny jest na poziomie dobry+.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeździmy tym autkiem z Żoną ponad 2 lata. Głownie po mieście, ale zdarzają się też dłuższe wyjazdy (np. urlop). Uważam, że przy 8 letnim używanym aucie usterka drobna typu przepalona żarówka - to żadna usterka. Nich innego, przez nasz okres użytkowania, nie stwierdziłem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ponad dwa lata, ponad 20 tyś przejechanych po polskich drogach - poważnych usterek słownie ZERO.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi 106KM 78kW
[l/100km]