Układ elektryczny
: przestały świeci z niewiadomych przyczyn światła pozycyjne, pod kilku dniach ponownie zaświeciły.
5,0
Całokształt
jeśli niewielkim nakładem będziesz dbał o auto (wymieniał płyny, filtry itp. na czas), odwdzięczy się bezawaryjną pracą na długie lata. Wyraz korozja jest mi nieznany, mimo 15 lat które minęły. Z wielkich "napraw" to ostatnio wymieniony rozrząd i sprzęgło. Ten miejski szczur potrafi zaskoczyć, nie nastawiaj się na dalekie podróże bo się umęczysz. Typowy mieszczuch, to jego naturalne środowisko. Spalanie na poziomie 7,5 do 8 litrów w korkach, na dłuższych dystansach potrafi zejść do 5,5 litra. Przestronny wewnątrz, jak jeszcze masz elektryczne szyby, radio, klime, central, to jesteś gość. Jest wyższy od aut w tej klasie, więc wchodzenie/wychodzenie z auta jest super wygodne. Wybieranie nierówności na drodze przyzwoite, ale brakuje tej miękkości znanej mi np. z clio II Jestem mega zadowolony, dojazdy do pracy i szybkie wyskoki w miasto na zakupy, załatwianie spraw, itp. to super sprawa. Nie oczekuj dynamiki po tym silniku, to auto ma w miarę sprawnie się przemieszczać z punktu A do punktu B i robi to celująco.
Wrażenia
5,0
Silnik
prostacki silnik bez żadnych bajerów typu np. turbinka, więc nie specjalnie ma co się tu popsuć.
4,0
Skrzynia biegów
w miarę precyzyjnie ale nie super idealnie, jest dobrze
5,0
Układ jezdny
w autach konkurencji (polo, corsa) czułem lepiej drogę ale w clio jest wygodniej
5,0
Karoseria
buda jaka jest każdy widzi, nie mam się do czego przyczepić
Komfort
4,0
Widoczność
przód, boki OK, tył trochę mniej ale ujdzie
3,0
Ergonomia
trochę te pokrętła na desce dziwaczne ale mają swój urok, idzie się przyzwyczaić, krótkie manety kierunkowskazów i wycieraczek z początku zaskakują, ale z czasem dochodzisz do wniosku że w niczym to nie przeszkadza a wręcz daje poczucie właśnie lepszej ergonomii
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
kuźwa prawdziwa petarda, nagrzewa się skubaniec szybko i bezboleśnie, klima chłodzi aż parzy ;)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
nie oczekujmy od 3 drzwiowego auta przestrzeni z tyłu, wystarczy że z przodu jest przestronnie i wygodnie. Bagażnik wystarczający, koło zapasowe pod podwoziem.
3,0
Wyciszenie
w clio Ii (1.2) było zdecydowanie ciszej, tu jest na akceptowalnym poziomie pod warunkiem ze nie przekraczasz 100 km/h
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
śmiech na sali, największym kosztem w w obecnych czasach to paliwo
5,0
Stosunek jakość/cena
nowego w życiu bym nie kupił, nie za te pieniądze wydumane z kosmosu, używany ale dobrze trafiony, jak najbardziej wart swojej ceny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
legendarny silnik, jeśli trafisz na nie bity, to totalny brak korozji, Francuzi zrobili naprawdę dobre zabezpieczenia antykorozyjne (przynajmniej w clio II i III)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nic takiego nie miało miejsca
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 i 16V 75KM 55kW
[l/100km]