Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio III Hatchback 3d Phase II

Adamx, 10 lat temu
Silnik 1.5 dCi 75KM 55kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 32 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Renault Clio III Hatchback 3d Phase II 1.5 dCi 75KM 55kW 2011-2013 - Oceń swoje auto
3,77
6% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : po 30 tyś koniecznosc uszczelniania silnika
4,0
Całokształt
auto służbowe, robię przebiegi w granicach 50-60- tys km rocznie, zatem cośkolwiek o tym aucie mogę już napisać...30 tyś upoważnia do własnego zdania:), silnik - oszczędny i wystarczająco dynamiczny, pozwala na płynna jazdę, bardzo przyzwoite radio, umila podróż, przestrzeni dla pasażerów nie brakuje, bagażnika - też, do większości zastosowań, irytujące są szczegóły - fotel który nie trzyma ustawień, oraz szumiący wentylator, no i auto wyraźnie nie dla tych co jeżdżą tylko po mieście - czemu - czytaj ogrzewanie i klimatyzacja
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik ma te swoje 75 koni, demonem przyspieszenia nie jest, ale zbiera się nieźle, to co zaskakuje - to fakt że diesel zupełnie "nie ciągnie" poniżej 1600 obrotów. Zdrowe jest dla niego ok. 2000. w silniku 65 km - było tak ze można było zmieniać biegi przy 1600-1700 obrotów, tutaj - koło 2000.. Oszczędny, jak na diesla przystało, zadowala się zużyciem pomiędzy 5-6 litrów.
4,0
Skrzynia biegów
chodzi dobrze i precyzyjnie, czasem są drobne problemy z "wejściem" wstecznego, ale wystarczy wysprzęglić i ponownie wcisnąć:)
3,0
Układ jezdny
auto jest małe i dość twarde, na koleinach lekko buja, na nierównościach poprzecznych - trzęsie, wszak - nie jest toi limuzyna..
Komfort
4,0
Widoczność
trochę mała szyba z tyłu i wysoko podniesione blachy - zasłaniają, ale za to w lustrach jest OK, z cofaniem nie ma problemu, czujnik parkowania zbyteczny, do przodu jest OK, słupki też nie przeszkadzają
4,0
Ergonomia
najbardziej denerwującym szczegółem dla mnie, jest to że fotel nie trzyma ustawień - po złożeniu oparcia - ma tendencję do ustawiania się w położeniu fabrycznym, co denerwuje bo wymaga częstego poprawiania fotela
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
nagrzewa się jak to diesel bardzo wolno, przy mrozie rzędu -5, -10 trzeba przejechać min 20 km żeby sie w kabinie zrobiło ciepło, chłodzenie - w miarę lepiej, ale głośno pracuje wentylator i szum przeszkadza już na 2 biegu, na 1 zaś popiskuje... co może doprowadzić do irytacji... jeśli ktoś słyszy dobrze wysokie tony
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie ma problemów nawet z tyłu, auto zaprojektowane logicznie i łatwo o dobrą pozycję za kierownicą
3,0
Wyciszenie
do 120 km jest ok, powyżej - no cóż... da się posłuchać radia, pod warunkiem że lekko się podgłośni:)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
paliwa to to pije tyle co wróbelek, jeśli się nie przekracza 120 - mieści się w 5,5 litra, nawet zimą nawet po pełnym obciążeniem, no i jesli się nie wkręca powyżej 2,5 tyś obrotów - do czego ten silnik nie został stworzony
3,0
Stosunek jakość/cena
nie kupiłbym tego auta prywatnie za te pieniądze...
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
w zasadzie nic się nie dzieje
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
niestety - na przeglądzie po 30 tyś okazało się że trzeba uszczelniać silnik... porażka... aż się boję co będzie dalej... naprawa w ramach gwarancji - ale gdyby auto było prywatne i robiło mniej kilometrów - nie trudno o to by nieszczelność wyszła po gwarancji...

On - zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Renault Clio III

Liczba wpisów: 28

Renault Clio III – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Renault Clio III Hatchback 3d Phase II