Ocena kierowcy - Renault Clio III Hatchback 3d Phase II
Adamx,
10 lat temu
Silnik 1.5 dCi 75KM 55kW
Rok produkcji 2013
Przebieg:
32 tys. km
Okres użytkowania:
1 rok
3,77
6% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: po 30 tyś koniecznosc uszczelniania silnika
4,0
Całokształt
auto służbowe, robię przebiegi w granicach 50-60- tys km rocznie, zatem cośkolwiek o tym aucie mogę już napisać...30 tyś upoważnia do własnego zdania:), silnik - oszczędny i wystarczająco dynamiczny, pozwala na płynna jazdę, bardzo przyzwoite radio, umila podróż, przestrzeni dla pasażerów nie brakuje, bagażnika - też, do większości zastosowań, irytujące są szczegóły - fotel który nie trzyma ustawień, oraz szumiący wentylator, no i auto wyraźnie nie dla tych co jeżdżą tylko po mieście - czemu - czytaj ogrzewanie i klimatyzacja
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik ma te swoje 75 koni, demonem przyspieszenia nie jest, ale zbiera się nieźle, to co zaskakuje - to fakt że diesel zupełnie "nie ciągnie" poniżej 1600 obrotów. Zdrowe jest dla niego ok. 2000. w silniku 65 km - było tak ze można było zmieniać biegi przy 1600-1700 obrotów, tutaj - koło 2000..
Oszczędny, jak na diesla przystało, zadowala się zużyciem pomiędzy 5-6 litrów.
4,0
Skrzynia biegów
chodzi dobrze i precyzyjnie, czasem są drobne problemy z "wejściem" wstecznego, ale wystarczy wysprzęglić i ponownie wcisnąć:)
3,0
Układ jezdny
auto jest małe i dość twarde, na koleinach lekko buja, na nierównościach poprzecznych - trzęsie, wszak - nie jest toi limuzyna..
Komfort
4,0
Widoczność
trochę mała szyba z tyłu i wysoko podniesione blachy - zasłaniają, ale za to w lustrach jest OK, z cofaniem nie ma problemu, czujnik parkowania zbyteczny, do przodu jest OK, słupki też nie przeszkadzają
4,0
Ergonomia
najbardziej denerwującym szczegółem dla mnie, jest to że fotel nie trzyma ustawień - po złożeniu oparcia - ma tendencję do ustawiania się w położeniu fabrycznym, co denerwuje bo wymaga częstego poprawiania fotela
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
nagrzewa się jak to diesel bardzo wolno, przy mrozie rzędu -5, -10 trzeba przejechać min 20 km żeby sie w kabinie zrobiło ciepło, chłodzenie - w miarę lepiej, ale głośno pracuje wentylator i szum przeszkadza już na 2 biegu, na 1 zaś popiskuje... co może doprowadzić do irytacji... jeśli ktoś słyszy dobrze wysokie tony
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie ma problemów nawet z tyłu, auto zaprojektowane logicznie i łatwo o dobrą pozycję za kierownicą
3,0
Wyciszenie
do 120 km jest ok, powyżej - no cóż... da się posłuchać radia, pod warunkiem że lekko się podgłośni:)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
paliwa to to pije tyle co wróbelek, jeśli się nie przekracza 120 - mieści się w 5,5 litra, nawet zimą nawet po pełnym obciążeniem, no i jesli się nie wkręca powyżej 2,5 tyś obrotów - do czego ten silnik nie został stworzony
3,0
Stosunek jakość/cena
nie kupiłbym tego auta prywatnie za te pieniądze...
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
w zasadzie nic się nie dzieje
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
niestety - na przeglądzie po 30 tyś okazało się że trzeba uszczelniać silnik... porażka... aż się boję co będzie dalej... naprawa w ramach gwarancji - ale gdyby auto było prywatne i robiło mniej kilometrów - nie trudno o to by nieszczelność wyszła po gwarancji...
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi 75KM 55kW
[l/100km]