Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio III Hatchback 3d Phase II

wiktor_zygart, ponad rok temu
Silnik 1.6 16v 125KM 92kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 172 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Clio III Hatchback 3d Phase II 1.6 16v 125KM 92kW 2010-2012 - Oceń swoje auto
4,29
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Podoba mi się charakterystyka wolnossącej benzyny na pośrednim wtrysku, która może i nie jest najoszczędniejsza, ale za to tańsza w naprawie i mniej skomplikowana. Plus za elektronikę, która jak na razie (a mam Clio III od 11lat) i nic.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Tak naprawdę najbardziej uciążliwa jest tutaj wymiana rozrządu i sprzęgła. Reszta jest zrobiona w miarę z głową.
4,0
Całokształt
Dobry samochód do miasta, na tor lub poza miasto
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest bardzo przyjemny, budzi się przy 4 tys. obrotów, kręci się do około 7200. Jest cichy.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów pracuje jak dla mnie idealnie, krótki skok z przyjemnym oporem. Do tego 6 biegów, lecz mimo tego to przełożenia są dobrane bardziej na tor niż na autostradę. Przy 120kmh to 3,5 tys. obrotów, przy 140kmh to 4 tys. obrotów
5,0
Układ jezdny
Samochód prowadzi się jak po sznurku, mimo standardowych opon 195/50r16
5,0
Karoseria
Jak dla mnie wygląd naprawdę przyzwoity, ale właśnie w wersji GT. Dobrze zakonserwowany przed rdzą.
Komfort
3,0
Widoczność
Parkowanie w tej wersji wymaga trochę ostrożności, przez szeroki słupek C. Mam dokładnie takie samo Clio ale z w wersji standardowej 5 drzwiowej z silnikiem 1.2 75 km i tam parkowanie to naprawdę prosta sprawa.
4,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca dla mnie kierowcy (wzrost 180cm) jest naprawdę dobrze, fotele wygodne. Nad głową spory zapas. Dla pasażera obok też super. Gorzej z tyłu, jak usiądę sam za sobą to mieszczę się, lecz kolanami delikatnie dotykam siedzenia z przodu.
5,0
Wyciszenie
Wycisznie jak na ten segment na bardzo wysokim poziomie, ale właśnie dopiero w wersji 1.6 gt, bo w 1.2 jest głośno.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny części są naprawdę na przyzwoitym poziomie, jedyne co to spalanie nie należy do najniższych, ale jak ktoś kupuje Clio w wesji 1.6 GT ze sportowym zacięciem, to liczy się ze spalaniem większym niż np. w VW polo 1.6
4,0
Stosunek jakość/cena
Tutaj muszę pochwalić samochód, bo w porównaniu do niemieckiej konkurencji jest naprawdę tani w zakupie, bo patrzyłem też przy zakupie samochodu na Polo 6r 1.2 105km albo 1.4 86km. Tam żeby dostać samochód w takich pieniądzach trzeba liczyć na pojazd z pierwszych lat produkcji, z większym przebiegiem, gorszym wyposażeniem. Dodatkowo ceny części w VW są wyższe niż w Clio.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wadą są tutaj cewki zapłonowe
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Największa wada to koło zmiennych faz rozrządu, nie kosztuje wiele, ale wymiana jest kłopotliwa (wymaga blokad, słaby dostęp)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 16v 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Renault Clio III

Liczba wpisów: 28

Renault Clio III – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Renault Clio III Hatchback 3d Phase II