Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio III Hatchback 3d Phase II

P, 8 lat temu
Silnik 1.6 16v 125KM 92kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 76 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Clio III Hatchback 3d Phase II 1.6 16v 125KM 92kW 2010-2012 - Oceń swoje auto
4,15
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Jest to normalny kompakt, ale z zacięciem sportowym. Jak trzeba można bez problemu zawieść babcię do kościoła, czy zabrać 4 dorosłe osoby, ale również skoczyć na tor. Wygodny samochód, z wystarczającym bagażnikiem. Wersja GT posiada dużo smaku w wyglądzie i podczas jazdy daje dużo przyjemności.
Wrażenia
4,0
Silnik
1.6 128 koni wolnossąca jednostka, która uwielbia wysokie obroty. Fani takich silników mogą być wniebowzięci. Ciągnie do samego końca. do 3 tyś za bardzo nie słychać co siedzi pod maską, również wigoru mało. Jednak po przekroczeniu 3 tyś słychać, że to nie jest zwykłe Clio a przy 4 tyś zaczyna już ładnie jechać z miłym dla ucha dżwiękiem. Więc wyprzedzanie przy 90 (na odpowiednim biegu ) to żaden problem moment i już jest się z przodu. Ze świateł można zdziwić kogoś nie raz. realne spalanie to ok. 6,5 - 7,5 w trasie, 8,5 -9,5 w miescie. Oczywiście jeżeli ktoś będzie jeździć nieekonomicznie to i 12 weźmie, podałem wyniki przy normalnej jeździe, ale jednak nie emeryckiej bo to nie samochód do tego :) Jednak fani dieseli będą zawiedzeni mały moment obrotowy na niskich obrotach zmusza do redukcji jedni to lubią, zaś drudzy nie.
5,0
Skrzynia biegów
6 biegowa skrzynia, także w wersji RS, oznacza to kilka zalet. Biegi wchodzą bardzo precyzyjnie z charakterystycznym wyczuwalnym klikiem, zaś skok jest krótki. Jest świetnie zespolona z silnikiem, wrzucanie z 2 na 5 czy z 3 na 6 i dalsza płynna jazda przy odpowiednich obrotach jest płynna przy ok. 50 można spokojnie jechać na 5 biegu i silnik daje rade a przy tym jest niskie spalanie a jak trzeba wrzucamy 2 i mozża do 90 przyspieszyć w kilka sekund.
4,0
Układ jezdny
Na postoju, można kręcić jednym palcem. Jednak przy agresywnej jeździe robi się przyjemnie ciężki układ i bardzo precyzyjny. Jedziemy tam gdzie chcemy. Na parkingu bardzo lekko pracuje, przy jeździe prędkościami autostradowymi bardzo cieżko tak jak powinno być. Zawieszenie sztywniejsze niż w zwykłym clio w zakretach świetne prowadzenie.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu bardzo dobra jak i na boki, do tyłu troszkę gorzej. Jednak nie jest źle parkowanie jest bardzo łatwe do tyłu również ze względu na dosyć dużą, pionową szybę.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest pod ręką i logicznie. Obsługa radia intuicyjna. wszystko dziala tak jak się tego spodziewamy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto jest wyposażone w klimatyzację automatyczną jedną z najlepszych jaką używałem. Sama włącza obieg wewnętrzny gdy silnik zimny, również klimatyzacja jest włączana kiedy czujniki wykryją taką potrzebę. W zimę po 3 minutkach już zaczyna ciepłym wiać zaś w lato po odpaleniu silnika moment i jest chłodno. Bardzo wydajne chłodzenie i ogrzewanie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni dla kierowcy 183 cm, jest sporo. Jednak osobie wyższej niż 185 może być niewygodnie gdyż kierownica jest regulowana tylko w pionie. 4 osoby ok. 180 cm wejdą komfortowo również na trasę. jest mowa o 5 drzwiowej wersji. Fotele w wersji GT są wygodne i maja świetne trzymanie boczne.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie do 90 jest dobre, powyżej jest znośnie aczkolwiek ciągła jazda 140 i wiecej jest już nieprzyjemna i jest głośno.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wersja GT, wieksze tarcze czyli droższe i wiecej pali, aczkolwiek zwykłe żarówki, nie jakieś wymyślane a silnik prosty nie ma co się psuć. Więc swoje spalić musi ale nie zrobi nam niespodzianki.
4,0
Stosunek jakość/cena
To jest raczej indywidualne podejście. Osobiście myślę, że stosunek ceny do jakości jest dosyć dobry.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Żarówka się przepali, łatwo sie wymieni, pedał od sprzegła piszczy ? WD-40 i po sprawie. Raz przestał się palić 3 stop w spoilerze dachowym. Znowu WD-40 na styki i wszystko gra.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ani razu nie stanął, nie było z nim żadnych większych problemów.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 16v 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Renault Clio III

Liczba wpisów: 28

Renault Clio III – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Renault Clio III Hatchback 3d Phase II