Ocena kierowcy - Renault Clio III Hatchback 3d Phase II
P,
8 lat temu
Silnik 1.6 16v 125KM 92kW
Rok produkcji 2010
Przebieg:
76 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,15
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Jest to normalny kompakt, ale z zacięciem sportowym. Jak trzeba można bez problemu zawieść babcię do kościoła, czy zabrać 4 dorosłe osoby, ale również skoczyć na tor. Wygodny samochód, z wystarczającym bagażnikiem. Wersja GT posiada dużo smaku w wyglądzie i podczas jazdy daje dużo przyjemności.
Wrażenia
4,0
Silnik
1.6 128 koni wolnossąca jednostka, która uwielbia wysokie obroty. Fani takich silników mogą być wniebowzięci. Ciągnie do samego końca. do 3 tyś za bardzo nie słychać co siedzi pod maską, również wigoru mało. Jednak po przekroczeniu 3 tyś słychać, że to nie jest zwykłe Clio a przy 4 tyś zaczyna już ładnie jechać z miłym dla ucha dżwiękiem. Więc wyprzedzanie przy 90 (na odpowiednim biegu ) to żaden problem moment i już jest się z przodu. Ze świateł można zdziwić kogoś nie raz. realne spalanie to ok. 6,5 - 7,5 w trasie, 8,5 -9,5 w miescie. Oczywiście jeżeli ktoś będzie jeździć nieekonomicznie to i 12 weźmie, podałem wyniki przy normalnej jeździe, ale jednak nie emeryckiej bo to nie samochód do tego :) Jednak fani dieseli będą zawiedzeni mały moment obrotowy na niskich obrotach zmusza do redukcji jedni to lubią, zaś drudzy nie.
5,0
Skrzynia biegów
6 biegowa skrzynia, także w wersji RS, oznacza to kilka zalet. Biegi wchodzą bardzo precyzyjnie z charakterystycznym wyczuwalnym klikiem, zaś skok jest krótki. Jest świetnie zespolona z silnikiem, wrzucanie z 2 na 5 czy z 3 na 6 i dalsza płynna jazda przy odpowiednich obrotach jest płynna przy ok. 50 można spokojnie jechać na 5 biegu i silnik daje rade a przy tym jest niskie spalanie a jak trzeba wrzucamy 2 i mozża do 90 przyspieszyć w kilka sekund.
4,0
Układ jezdny
Na postoju, można kręcić jednym palcem. Jednak przy agresywnej jeździe robi się przyjemnie ciężki układ i bardzo precyzyjny. Jedziemy tam gdzie chcemy. Na parkingu bardzo lekko pracuje, przy jeździe prędkościami autostradowymi bardzo cieżko tak jak powinno być. Zawieszenie sztywniejsze niż w zwykłym clio w zakretach świetne prowadzenie.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu bardzo dobra jak i na boki, do tyłu troszkę gorzej. Jednak nie jest źle parkowanie jest bardzo łatwe do tyłu również ze względu na dosyć dużą, pionową szybę.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest pod ręką i logicznie. Obsługa radia intuicyjna. wszystko dziala tak jak się tego spodziewamy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto jest wyposażone w klimatyzację automatyczną jedną z najlepszych jaką używałem. Sama włącza obieg wewnętrzny gdy silnik zimny, również klimatyzacja jest włączana kiedy czujniki wykryją taką potrzebę. W zimę po 3 minutkach już zaczyna ciepłym wiać zaś w lato po odpaleniu silnika moment i jest chłodno. Bardzo wydajne chłodzenie i ogrzewanie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni dla kierowcy 183 cm, jest sporo. Jednak osobie wyższej niż 185 może być niewygodnie gdyż kierownica jest regulowana tylko w pionie. 4 osoby ok. 180 cm wejdą komfortowo również na trasę. jest mowa o 5 drzwiowej wersji. Fotele w wersji GT są wygodne i maja świetne trzymanie boczne.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie do 90 jest dobre, powyżej jest znośnie aczkolwiek ciągła jazda 140 i wiecej jest już nieprzyjemna i jest głośno.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wersja GT, wieksze tarcze czyli droższe i wiecej pali, aczkolwiek zwykłe żarówki, nie jakieś wymyślane a silnik prosty nie ma co się psuć. Więc swoje spalić musi ale nie zrobi nam niespodzianki.
4,0
Stosunek jakość/cena
To jest raczej indywidualne podejście. Osobiście myślę, że stosunek ceny do jakości jest dosyć dobry.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Żarówka się przepali, łatwo sie wymieni, pedał od sprzegła piszczy ? WD-40 i po sprawie. Raz przestał się palić 3 stop w spoilerze dachowym. Znowu WD-40 na styki i wszystko gra.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ani razu nie stanął, nie było z nim żadnych większych problemów.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 16v 125KM 92kW
[l/100km]