Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio III Hatchback 3d Phase II

Pszemeg771, 3 lata temu
Silnik 1.2 TCe 16v 100KM 74kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 103 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Clio III Hatchback 3d Phase II 1.2 TCe 16v 100KM 74kW 2010-2012 - Oceń swoje auto
4,57
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
4,0
Całokształt
Zanim zaczniemy oceniać ten samochód, trzeba spojrzeć przez pryzmat ceny i segmentu w jakim się znajduje. Jeśli ktoś będzie chciał porównywać go do samochodów z segmentu C lub wyżej (nawet starsze rocznikowo) to niestety Clio wypadnie słabo. Natomiast trzymając się sprawiedliwej opinii i pozostając w segmencie B to jest naprawdę przyjemny fur! Moja wersja to 20th Anniversary więc posiada trochę lepsze materiały, przeszycia, panoramiczny dach i klime automatyczną. Naprawdę jest całkiem komfortowy, pomimo, że jest to raczej tanie auto to nie zauważyłem jakiś problemów ze skrzypieniem, zużywaniem się części czy cokolwiek. Antykorozyjnie jest zabezpieczony wyśmienicie, fotele raczej miękkie, niezbyt szerokie i średnio trzymają w zakrętach ale bardzo ładnie wyglądają. Podsumowując - do jazd miejskich i podmiejskich jest wyśmienity, zwarty bardzo łatwy w prowadzeniu. Oczywiście ma też swoje wady o których poniżej.
Wrażenia
5,0
Silnik
1.2 turbo 100KM - do tego auta bardzo przyjemny silnik. Cicha praca, dynamiczny pomimo swojej małej pojemności, nie ma turbodziury i płynnie przyśpiesza aż pod czerwone pole na obrotomierzu. Przy Clio, które waży 1050kg zapewnia dynamiczna jazdę i nadąża nad współczesnymi dużo mocniejszymi autami. Dodatkowo bardzo łatwy w serwisowaniu, łatwy dostęp, wszystko na wierzchu. Serdecznie polecam!
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów to nie jest jakaś rewelacja. Zestopniowana jest dobrze lecz drążek zmiany biegów jest dość długi - przez co zmiana biegów nie jest zbyt precyzyjna. Można porównać trochę do skrzyni w Seicento. Działa dobrze ale skutecznie hamuje zapędy sportowe. Wsteczny często trzeba wrzucać dwa razy, a zmiana biegów sprawia wrażenie gumowatej. Do normalnej jazdy po mieście jest absolutnie wystarczająca lecz mogło by być dużo lepiej - jak na przykład w Grande Punto.
5,0
Układ jezdny
Nie każdy lubi elektryczne wspomaganie. Jest bardzo silne a kierownica kręci się jednym palcem - mi to pasuje, parkuje się wyśmienicie. Dodatkowo dość twarde zawieszenie i niskoprofilowe opony 16" sprawiają sporo frajdy w zakrętach. Naprawdę przyjemnie to auto jeździ i wspaniale się nim parkuje. Nie zauważyłem również jakiś nadmiernych hałasów czy problemów z wybieraniem nierówności. Wszystko jest jak należy w tym aucie.
5,0
Karoseria
Plastikowe zderzaki, plastikowe błotniki, reszta jest ocynkowana i całkiem przyzwoicie zabezpieczona antykorozyjnie. Mój egzemplarz ma 10 lat i wygląda absolutnie jak nowy. Jestem pod wrażeniem, nawet w miejscach gdzie odprysł lakier widać ocynk z którym nic złego się nie dzieje. Jedyny minus na który należy zwrócić uwagę to metalowa belka pod chłodnicą, jest to element wymienny na 4śrubach - lubi sobie zgnić bo jego kształt sprzyja zbieraniu wody i błota. Chwila roboty.
Komfort
5,0
Widoczność
Małe auto, duże szyby, czujniki parkowania - co tu więcej dodać. Widoczność jest absolutnie wzorowa. Lusterka całkiem spore jak na gabaryty auta.
4,0
Ergonomia
Nie widzę żadnego problemu z ergonomią. Jak już poznamy działania wszystkich przycisków to wszystko okazuje się być na swoim miejscu. Przyczepiłbym się do sterowania radiem, ustawienia nie są zbyt intuicyjne ale generalnie da się przyzwyczaić. Mało schowków niestety - jeden przed pasażerem, kieszenie w drzwiach i pod radiem jakaś dziurka na napoje. Biednie niestety. A! I wymiana przednich żarówek to jest katorga. Serio.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna klima chłodzi poprawnie, grzanie też jest. Nie widzę problemów ale może jakiś mało wymagający jestem.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W tej klasie petarda. Mam 190cm wzrostu i czuje się swobodnie. Na przednich fotelach bardzo dużo miejsca. Można by się przyczepić do tego że trochę stykacie się łokciami z pasażerem. Natomiast z racji że jest to 3-drzwiowe auto wchodzenie do tyłu sprawia problemy. Fotele się nie przechylają jak w niektórych - jedynie oparcie się składa co powoduje, że wejście - a właściwie bardziej wyjście z auta jest mocno utrudnione.
4,0
Wyciszenie
Wiadomo, mogłoby być lepiej. Przy wyższej prędkości jest dość głośno. Plus taki, że silnik cichy. Pytanie czy w tej klasie są auta lepiej wyciszone? Ja nie spotkałem, no chyba że jakaś marka Premium.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik pali niewiele jak na benzynkę, ceny części (zwłaszcza w internecie) są śmiesznie tanie. Wybór zamienników jest przeogromny, budowa jest bardzo prosta więc każdy sobie poradzi nawet sam. Na pewno nie zrujnuje to auto waszego portfela - no chyba, że jakiś zmęczony egzemplarz ale to jak w każdym.
5,0
Stosunek jakość/cena
Biorąc pod uwagę ceny tych aut na rynku wtórnym to jest rewelacja. Ciężko znaleźć w podobnej cenie młodszy i bardziej zadbany model niż Clio.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie u mnie bezproblemowo ale jeżdżę dość krótko.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie zero.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 TCe 16v 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Clio III Hatchback 3d Phase II 1.2 TCe 16v 100KM 74kW
Średni koszt przejechania 100 km
36,00 zł
7,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Clio III Hatchback 3d Phase II