Silnik
: Zadbany posłuży. Nie trzeba się bać przebiegu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Gałka zmiany biegów.
5,0
Całokształt
Auto jest idealnym kompromisem między "czymś do miasta", a "trzeba zrobić trasę". Nigdy mnie nie zawiodło, ale muszę przyznać że o nie dbałem. Regularna wymiana oleju czyni te jednostkę niezniszczalną. Żona obecnie użytkuje również clio, 3 drzwiowe z jednostką 1.2Tce i jeśli ten silnik przekroczy 200k i był zadbany to spokojnie bez problemów dociągnie drugie tyle. Nie można też narzekać na karoserię, która pomimo mojej małej przygody na początku użytkowania, po fachowej naprawie nie miała śladów rdzy. Warto zwrócić uwagę na elektronikę owianą mitami. Otóż komputer informuje nas o przeglądach które należy wykonać, co mój pierwszy mechanik interpretował jako usterkę do naprawy. Kabelki czasem żyją swoim życiem, jednak nie jest to groźne i można się przyzwyczaić ;) Niestety trwałość gałki zmiany biegów, jaka by nie była oceniam na max 50k km. Jeździć, ale dbać i posłuży lata.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jeśli przekroczy w Polsce 200 000 km, to znaczy że jest zadbany, oleje filtry wymieniane na czas i dzięki temu stanie się pancerny. Moc do miasta wystarczająca, na trasy "da radę". Wysoka kultura pracy, nieźle zgrana z resztą osprzętu. Bagnet jak w renault... kłamie, więc warto robić kilka podejść do sprawdzania oleju ;) Silnik ma skłonność do pokazywania masełka, przy pokonywaniu jedynie małych dystansów. Przez kilka lat użytkowania pod korkiem miałem wiecznie masło, jednak nigdy nic się nie wydarzyło.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wskakują z przyjemnym, lekkim oporem (jedynka czasem aż z przesadą). Jak w większości renault jedynka i dwójka służy do stania w korku, jeśli się to przetrwa, możemy cieszyć się jazdą od trzeciego biegu. Wykonanie gałki wybieraka to jedyny minus całej skrzyni.
5,0
Układ jezdny
Ani miękki, ani twardy. Jakość dróg nie ułatwia użytkowania, na szczęści części do clio są tanie i da się do znośnie przetrwać robiąc wymiany na czas.
4,0
Karoseria
Niestety plastikowe elementy typu zderzaki, czy ciemne plastiki tracą nieco swój kolor z upływem lat. Nie przeszkadza to w użytkowaniu, jednak patrząc pod odpowiednim kątem można mieć wrażenie, że jest to inny kolor. W praktyce te egzemplarze, których kolor zderzaków jest identyczny jak reszta mają za sobą jakieś przygody.
Komfort
5,0
Widoczność
Słupki wąski, widok bardzo dobry.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, nie trzeba szukać. Świetna obsługa radia pod kierownicą. Nie ma też zbędnych guzików, czy zaślepek.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja potrafi się rozszczelnić, przy czym niesamowicie piszczy. Reszta ok. Ogrzewanie potrzebuje chwilę, żeby się rozkręcić.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W kategorii auto do miasta jest the best, w kategorii podróże 4 osoby dadzą radę, ale nie będzie to luksu.
4,0
Wyciszenie
Średnia pólka, przy prędkościach autostradowych trzeba szum zagłuszać nieco radiem.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tanie auto, dla młodych, lub w kombi dla młodych i starych z bagażem ;) Naprawy i części bardzo tanie w porównaniu do konkurencji. Zużycie paliwa ok. 6,2 przy trybie mieszanym. Nawet tarcze i klocki nie ścierają się zbyt szybko przy rozsądnej jeździe.
5,0
Stosunek jakość/cena
Polecam serdecznie, pod kątem całości użytkowania ciężko coś lepszego znaleźć.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Elektryka miewa swoje życie, jednak są to na tyle małe drobiazgi, że czasem nawet się o nich zapomina, a one same zaczynają działać (to jednak renault).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych problemów, jednak po rozmowach z mechanikami i własnym użytkowaniu polecam regularnie dbać o silnik.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 TCE 101KM 74kW
[l/100km]