Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio III Grandtour

k, 12 lat temu
Silnik 1.2 TCE 101KM 74kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 40 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Renault Clio III Grandtour 1.2 TCE 101KM 74kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
4,62
16% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Spodziewałem się, że będzie średnio - jest super. Bardzo elastyczny, ciągnie od 1800 rpm do odcięcia a do tego jest bardzo ekonomiczny przy rozsądnej jeździe (wiadomo - turbo żyje, turbo pije). Tak jak opisałem powyżej - auto pali poniżej 6 w trasie (nawet przy dynamicznej jeździe), w miście jest gorzej - samo miasto (jestem z dużego miasta) to pewnie w okolicach 8,5-9 (aczkolwiek nie wiem na pewno, bo w życiu całego baku po mieście nie wyjeździłem)
5,0
Całokształt
Polecam, auto doskonałe na start dla rodziny.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik pracuje cicho, sprawnie radzi sobie z autem. Bardzo miło zaskakuje elastyczność (pozdrowienia dla turbosprężarki) i szybkość reakcji na naciśnięcie na pedał gazu. Co ważne, silnik ten to bardzo prosta i sprawdzona konstrukcja z dołożoną nowoczesną turbosprężarką (co istotne jest ona chłodzona wodą). Żadne czary-mary, solidny silnik + nowoczesne rozwiązanie w postaci turbinki.
5,0
Skrzynia biegów
Żadnych zastrzeżeń nie widzę, biegi wchodzą gładko, skrzynia jest precyzyjna.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest bardzo proste - co ma swoje wady i zalety. Jest to auto dla rodziny, do NORMALNEJ jazdy. Zdecydowanie nie ma co myśleć o szaleństwach na zakrętach (jeśli ktoś chce tym autem świrować to będzie często testował system ESP, który sprawdza się idealnie)
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest bardzo dobra do przodu i do boku. Tył - wiadomo, kombi + mała szyba. Warto zainwestować w czujnik parkowania - fabryczny czujnik jest super (bardzo czuły i dokładny), można parkować patrząc tylko w boczne lusterka i słuchając dżwięku sygnalizatora odległości.
5,0
Ergonomia
Strasznie obawiałem się twardości siedzeń. Okazało się jednak, że Francuzi na ergonomii znają się świetnie. Mimo, że jestem wysoki, a fotele zdają się nie tylko twarde ale i krótkie, to muszę powiedzieć, że nawet po bardzo długiej trasie się tego nie odczuwa. Dla mnie wszystko jest na swoim miejscu, kontrola radia i komputera przy kierownicy - idealnie pod ręką.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Odwiecznym problemem kombiaków są zaparowane szyby. Tutaj klima i nawiew radzą sobie z tym błyskawicznie. Duży plus za to. Klima bez zarzutu, w aucie jest przyjemnie nawet przy staniu w korku w pełnym słońcu przy +38 stopniach na zewnątrz(testowane w te wakacje)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To tylko auto klasy B więc cudów nie ma szczególnie na tylnej kanapie. Dla dzieci w sam raz, ale żeby dorośli mogli komfortowo podróżować z tyłu to osoby z przodu muszą odrobinę ustąpić miejsca. Duży plus za spory bagażnik i płaską podłogę.
5,0
Wyciszenie
Nie mam zastrzeżeń. Silnik pracuje cicho (turbiny też niestety nie słychać). Przy prędkościach autostradowych robi się nieco głośniej, ale wciąż jest to w normie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części eksploatacyjne mogły by być troszkę tańsze, ale i tak tragedii nie ma (serwisowanie w ASO - zapomnij, liczą sobie drożej niż w Mercedesie). Co do spalania - jest więcej niż ok. Po wyczuciu auta da się osiągnąć naprawdę zadowalające wyniki (oczywiście deklaracje producenta są raczej zbyt optymistyczne w tym zakresie)
5,0
Stosunek jakość/cena
Myślę, że za tą cenę ciężko wypatrzyć coś lepszego. Oczywiście prostym odpowiednikiem Grandtoura jest Fabia Kombi, ale zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz dla mnie Clio jest górą.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
To auto chyba faktycznie ma talent do przepalania żarówek. Czytając opinie innych trochę się przeraziłem komentarzami o stopniu trudności wymiany żarówek świateł mijania. BZDURA! Nie jestem mechanikiem, mam wielkie łapy a zajęło mi to <5 min. Wszystko trzeba robić na czuja, bo faktycznie nie widać, ale jest to proste jak drut.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie zaobserwowałem.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 TCE 101KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Clio III Grandtour