Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio III Grandtour

Grzesiek, 11 lat temu
Silnik 1.2 i 75KM 55kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 57 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Renault Clio III Grandtour 1.2 i 75KM 55kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
3,15
21% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : ładna sylwetka, duże wnetrze jak na takie małe auto
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : ogólnie ten silnik w tym aucie to usterka
Układ elektryczny : ciągel coś nie łączy, manetki się zepsuły, taśma airbagu do wymiany
Zawieszenie : bardzo słabe
3,0
Całokształt
Wrażenia
2,0
Silnik
Ten silnik to pomyłka- dla masy około 1150kg nie daje rady. Trzeba go wysoko kręcić i strasznie dużo pali. W mieście ok 9l PB (10-11LPG) - trasa minimum to 6 litrów przy bardzo delikatnej jeździe - i zapomnijcie o wyprzedzaniu.
3,0
Skrzynia biegów
Bardzo krótkie przełożenia - na 5 biegu przy 3000 obrotów jest 90 km/h - chcąc jechać autostradą ok 140 km/h mamy obroty 4500 i kosmiczne spalanie. Czasem żeby wrzucić wsteczny nalezy najpierw wrzucić jedynkę
3,0
Układ jezdny
Auto trzyma się drogi w miarę dobrze, ale po 56.000 km musiałem wymienić tuleje mocujące sanki.
Komfort
4,0
Widoczność
tutaj na plus
4,0
Ergonomia
w miarę ok
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
tutaj jest OK
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na Clio to jest dużo miejsca
3,0
Wyciszenie
wyciszenie średnie - bardzo słychać silnik wewnątrz auta (porównuję do Megane 1,6 z 98r i tam jest dużo ciszej)
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie ok 9 litrów miasto, trasa 6-7 litrów, fatalne przyspieszenie, bardzo zła jakość materiałów, drogie przeglądy (750 zł z wymiana oleju) Mam to auto od nowości od 4 lat i zrobiłem 57000km. Poza eksploatacją podstawową wymieniłem: - Osłona(mieszek) lewarka biegów bo popękał plastik mocujący (250 zł) - poduszka silnika bo przenosiło wibracje (300 zł) - manetki przy kierownicy (bo światła i wycieraczki się same włączały i wyłączały) 1300 zł - tuleje mocujące sanki zawieszenia (bo się tukły) 850 zł - smarowałem przekładnę kierowniczą bo trzeszczała - 200 zł - końcówkę drążka kierowniczego bo się zapiekła i skrzypiała - 200 zł - 2 razy termostat (bo puszczał) - 500 zł - aktualnie do wymiany siłownik centralnego zamka w drzwiach kierowcy - 700 zł - taśma airbagu pod kierownicą (zaczęła trzeszczeć i podczas obrotu kierownicą tarła i czasem zapalała się kontrolka airbagu) - 1000 zł - nie wspomnę o ciągle przepalających się żarówkach H7 i trudnością ich wymiany
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.2 i 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Renault Clio III

Liczba wpisów: 28

Renault Clio III – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Renault Clio III Grandtour