Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio III Grandtour Phase II

Lukasz, 10 lat temu
Silnik 1.2 TCe 16v 100KM 74kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 61 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Renault Clio III Grandtour Phase II 1.2 TCe 16v 100KM 74kW 2010-2012 - Oceń swoje auto
4,38
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Samochód idealny dla modelu 2 lub 2+1, przy dwóch małych dzieciakach robi się ciasno i zaczyna brakować miejsca w babażniku i z tyłu gdy kierowca jest wysoki (ja mam 190cm).
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : przepalające się żarówki H7...
5,0
Całokształt
Posiadam moje Renault od prawie 4 lat od nowości, przejechałem nim ponad 60tys km. Auto spisuje się poprostu rewelacyjnie. Przed tym zakupem nie byłem zwolennikiem aut z Francji, ale ta Renówka kompletnie zmieniła moje nastawienie. Silnik 1.2 TCE sprawia wrażenie jak by się jechało 1.6 lub nawet 1.8, ju ż od 2-2,5 tyś obrotów auto bardzo ochoczo przyspiesza i tak aż do 130-140km, gdzie zaczyna brakować mocy i dynamika spada. Dla rodzinki 2+1 daje radę, bagażnik jest większy niż w niejednym kompakcie. Po prawie 4 latach nie miałem ani jednej usterki poza przepalającymi się żarówkami H7 (ale ponoć te samochody tak mają, średnio każda żarówka przepala się raz na rok). Z bólem serca będę go sprzedawał z powodu drugiego dziecka - zrobiło się ciasno, zwłaszcza na trasach z dwoma wózkami i tobołami... Na wielkie słowa uznania zasługuje serwis ASO renault (serwisuje auto w Renault Warszawa Mory) świetni fachowcy, wzorcowa obługa klienta, inne serwisy (nie wymienie z grzeczności) mogły by się od nich dużo naczyć...
Wrażenia
5,0
Silnik
To jedna z najmocniejszych stron tego auta osiągi i dynamika jest rewelacyjna (nawet załadowany z 4 osobami). Od 0-120km dynamika i osiągi zbliżone do 2.0 VTEC (nieco gorsze) w H. Accord, powyżej 130km zaczyna brakować mocy, przypieszenie wyraźnie gorsze. Max jechałem 195km na A1 i jeszcze (wolno) przyspieszał.
4,0
Skrzynia biegów
Tu jest poprawie, nie ma rewelacji. Biegi wchodzą poprawie, ale czasami coś zgrzytnie lub bieg nie wejdzie. Generalnie skrzynia bardzo dobrze zestrojona z silnikiem, biegi są bardzo "długie".
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie nie jest typowo "francuskie", raczej twarde niż miękkie. Auto dobrze trzyma się drogi, szybkie wchodzenie w zakręty lub gwałtowne manerwy nie stanowią problemu. Jak na osobę która wozi 2-kę małych dzieci mogło by być bardziej miękko.
Komfort
4,0
Widoczność
Z przodu nie ma problemu, troszkę gorzej jest z tyłu, da radę bez problemu auto wyczuć.
5,0
Ergonomia
Jest dobrze, wszystko tam gdzie być powinno. Super patent Renault na obsługę radia i komputera pokłądowego - z prawej strony pod kierownicą. bez tego w innych samochodach czuje się nieswojo...
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto nagrzewa się szybko w zimę, klima działa bez zarzutu. Jedyny mankament to jazda w ulewnym deszczu w 4 osoby, wtedy w środku zaczyna parować, wentylacja słabo wtedy sobie radzi...
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na auto klasy B miesca jest całkiem sporo. Siedzenia są wygodne. 5-6- godzina jazda nie męczy. Niestety dla mnie wysokiej osoby (mam 190cm) muszę odsunąć mocno fotel do tyłu i wtedy z tyłu jest bardzo ciasno, tak ciasno, że dziecko w foteliku ma bardzo mało miejsca na nogi... Jak za kierownicą siedzi moja żona (160cm) miejsca z tyłu za kierowcą jest dużo więcej.
4,0
Wyciszenie
do 120km/h jest cicho. Od 150km/h jest głośno, od 170km/h słychać tylko hałas...
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty serwisowania w ASO w normie, nie ma dramatu, spalanie w mieście 8l chyba że jadę jak wariat, to około 9l. Na autostradzie z boksem na dachu przy 4 osobach i załadowaniu po dach ok 10l.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak dla mnie rewelacja... Nie znalazłem drugiego takiego samochodu za takie pieniądze...
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Była by 5 gdyby nie te żarówki... Pozatym brak jakichkolwiek usterek!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zero po prawie 4 latach i po 60 tys km.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 TCe 16v 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Clio III Grandtour Phase II 1.2 TCe 16v 100KM 74kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
6,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Clio III Grandtour Phase II