Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio III Grandtour Phase II

Michał, 10 lat temu
Silnik 1.2 TCe 16v 100KM 74kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 34 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Renault Clio III Grandtour Phase II 1.2 TCe 16v 100KM 74kW 2010-2012 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ elektryczny : Wszyscy straszyli, że "Reno" to jedno wielkie krótkie spięcie... Żadnych problemów z elektroniką.
4,0
Całokształt
Jestem bardzo zadowolony. Na moje potrzeby samochód nadaje się idealnie. Mocniejszy silnik to dla tej wersji jest obowiązek. Bagażnik jest większy niż w większości aut segmentu C.
Wrażenia
4,0
Silnik
100KM na taki mały samochód w zupełności wystarcza. Dynamiką nie ustępuje większym i mocniejszym autom. Jednocześnie jeżdżąc ekonomicznie (< 2500 obr/min tak żeby turbina nie zdążyła się załączyć) można mieć całkiem niezłe spalanie.
3,0
Skrzynia biegów
Jak dla mnie trochę za długie przełożenia. Na trzecim biegu czasami są zgrzyty jak nie do końca perfekcyjnie się go wrzuci. Sprzęgło działa bez zarzutów. Dla mnie przy tej mocy silnika można by dorzucić 6 bieg, bo przy rozbudowującej się sieci ekspresówek na pewno by się przydał.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie nie należy do komfortowych. Jest twardo. Z kolei na zakrętach trochę za bardzo się kiwa.
Komfort
5,0
Widoczność
Wszystko widać. Duże lusterka boczne.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, wygodnie. Jedyny problem to miejsce na kubki, które jest za niskie na butelkę 0,5 l. Jedynie puszka się zmieści. Dodatkowo napiszę o słabym dojściu do wymiany żarówek w przednich kloszach. Trzeba się nagimnastykować. Ale tak jest już we wszystkich nowych autach. (w końcu serwis musi zarabiać mimo kryzysów - dygresja :P)
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Generalnie OK, ale przy ekstremalnych temperaturach (na plusie jak i na minusie)trochę brakuje. Latem klima za słabo ziębi, a zimą nagrzewnica nie do końca dobrze rozgrzewa. Na plus mogę dodać, że silnik bardzo szybko się nagrzewa i ciepło czuć już po 5 km.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca jest bardzo dużo. Tylne fotele niestety już nie prezentują takiego komfortu. Osoby większe > 180 cm będą z pewnością zdrętwiałe po dłuższej jeździe
3,0
Wyciszenie
Bez rewelacji... Przy 130km/h trzeba już trochę głośniej mówić, żeby dogadać się z pasażerem z boku. A rozmowy w radiu stają się trudne do rozszyfrowania :). Ale jak na ta klasę jest dobrze (w porównaniu do Fiata Punto i Forda Fiesty)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak w bezproblemowym samochodzie: Paliwo i koszty eksploatacji. Nic więcej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Po kilku latach bezproblemowego użytkowania stwierdzam, że samochód wart był swojej ceny wynegocjowanej w salonie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Szyby (otwierane manualnie) w tylnych drzwiach potrafią się po przejechaniu kilkuset kilometrów nieznacznie się otworzyć (opaść). Trzeba od czasu do czasu sprawdzić i ewentualnie domknąć. Dziwne to.. Nic więcej nie zauważyłem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Niektóre silniki TCe miały wadliwe zawory upustowe przy turbinie. Mój miał, ale wymieniono go w ramach gwarancji, więc nie traktuję tego jako poważny problem. Innych nie było.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 TCe 16v 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Renault Clio III

Liczba wpisów: 28

Renault Clio III – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Renault Clio III Grandtour Phase II