Ocena kierowcy - Renault Clio III Grandtour Phase II
Labusch_,
12 lat temu
Silnik 1.2 TCe 16v 100KM 74kW
Rok produkcji 2011
Przebieg:
8 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,62
16% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
: Daje dużo frajdy i bezpieczeństwa
5,0
Całokształt
Ogólnie samochód z każdym kilometrem bardziej mi się podoba. Wizualnie to oczywiste dla pasjonata francuskiej motoryzacji. A jeśli chodzi o praktyczność to długie trasy udowodniły moje przekonanie że taka ilość miejsca wystarczy a na co dzien nie jest potrzebny większy samochód.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest dynamiczny zwłaszcza od 2500 obrotów ale bieg na wyższ można wbijać już przy 2000 oczywiście przy spokojnej jeździe. W trasie po niemieckich autostradach można jechać bardzo sprawnie jak na w sumie miejskie auto.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą gladko i bez oporów. Jedynym problemem który jest cechą charakterystyczną tej skrzyni jest utrudnione wbijanie wstecznego na zimnym silniku. Wystarczy lekko popuścić sprzęgło i wtedy wskakuje.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie z większego Megane świetnie sobie radzi z samochodem. Elektryczne wspomaganie nie jest idealnym rozwiązaniem ale przecież nie jest to samochód sportowy i na co dzień jeździ się bardzo przyjemnie
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu nie ma problemu jak by co jest regulacja wysokości siedziska. Świetne lusterka o dużej powierzchni dają genialną widoczność do tyłu. Natomiast do tyłu jest kiepsko z widocznością ale to już dość częsta przypadlość współczesnych samochodów.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest bardzo proste w obsłudze.
Genialne fabryczne piloty do radia, panel klimatyzacji prostszy być nie może. Jedyny minus to obsługa Tom Toma wymaga przyzwyczajenia ale to ze względu na ilość opcji
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja automatyczne świetnie radzi sobie z chłodzeniem i usuwaniem pary a ogrzewanie sprawnie nagrzewa samochód nawet przy naszych styczniowych mrozach.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na samochód miejski jest bardzo dobrze. Z przodu spokojnie do 1,9m wzrostu z tyłu ciutkę mniej. Na nogi miejsca z przodu bardzo dużo a z tyłu dużo jak na samochód miejski. Porównywalne ze starą Megane I
5,0
Wyciszenie
Bardzo skuteczne jedyne co może się nie podobać to szum opon na niektórych rodzajach nawierzchni. Ale być może to cecha fabrycznych Bridgestonów i na innych oponach może być ciszej. Przy normalnej jeździe silnika praktycznie nie słychać ale to 1.2tce jest najcichszym silnikiem w gamie clio.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Miasto 7 - 8l/100kilometrów
Trasa 5,5 - 6,0/100 kilometrów
Autostrady (w tym niemieckie) 7 - 7,5l
Zaznaczam że przy stałym korzystaniu z turbo spalanie może być znacznie wyższe.
4,0
Stosunek jakość/cena
W tej kategorii wygrywać zazwyczaj będą pośrednie wersje wyposażenia. W tym wypadku katalogowo Night & Day jest sporo droższa. Ja musiałem dopłacić tylko 3 tysiące za automatyczną klimatyzację, alufelgi, półskóry, nawigację, czujnik deszczu i światła więc w tym wypadku się opłaciło. Ale to była oferta wyprzedażowa.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po 7 miesiącach nic :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 TCe 16v 100KM 74kW
[l/100km]