Ocena kierowcy - Renault Clio III Grandtour Phase II
Ronalinio,
12 lat temu
Silnik 1.2 TCe 16v 100KM 74kW
Rok produkcji 2010
Przebieg:
60 tys. km
Okres użytkowania:
1 rok
3,23
19% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
: na banzynie i wysokich obrotach ostry jak przecinak, banan znika na stacji beznynowej. Jak na takieg malucha to nieźle sobie radzi.
3,0
Całokształt
Autko ok, poza spalaniem
zawiesznie za miękkie na takie pseudo kombi, źle wybiera nierówności i huśta.
Większe podmuchy wiatru potrafią zmienictrajektorię lotu przy prędkościach już powyzej 130 km/h
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik może zaskoczyć niejednego użytkownika, niestety spalanie również.
Auto powyżej 3500 obr. bardzo dynamiczne.
3,0
Skrzynia biegów
Może być, brakuje jej precyzji jak w niemieckich autach, ale nie ma co narzekać, niestety trzeba sie nawachlować gałką zmiany biegów, gdyż silnik nie grzeszy elastycznością. Ciągłe redukcje przy przyśpieszaniu denerwują.
4,0
Układ jezdny
Jeśli nie ma bocznego wiatru to autko idzie jak na szynach, gorzej w zakrętach, miekki i lekko podsterowny. Porażką jest instalacja gazu, po zatankowaniu do pełna uczucie na prostej jakby sie wiozło pełną wannę, auto sie huśta:)
Komfort
3,0
Widoczność
Mozna sie przyzwyczaić.
4,0
Ergonomia
Jak na swoje rozmiary zewnętrzne to środek bardzo wygodny, fotele również, mówie tu o przejeżdżaniu odcinków 700 km na raz.
Co do ergonomii regulacja położenia świateł mogła by być jeszcze lepiej schowana, może w bagażniku;).
Dźwignie kierunkowskaz. za krótkie brak regulacji kierownicy w dwóch płaszczyznach
Obsługa radia pod kierownicą wzorcowa!
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
chłodzi grzeje na 3 nieco głośno...
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
patrz ergonomia,
3,0
Wyciszenie
gdy auto sie toczy, bo jazde z 2500 obrotami nie można nazwać jazdą, to jest cicho nawet przy większych prędkościach szumy powietrza są znośne, jedynie silnik buczy głośniej niż wiatr.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
1,2 100 koni, coś za coś
większość trasa (długie odcinki) 8,5 benzyna 9,0 gaz
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto zaczęło jezdzic pod moją stopą gdy miało 12 000 km. od tego czasu
padły wycieraczki po naprawie działają różnie, na wysokich zakresach stają w miejscu
spryskiwacze tylne dwa razy naprawiane
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Instalacja gaz naprawiana 2 x
sonda lambda wymieniona
cewki wymieniona
na benzynie autko sie sprawdza gaz odradzam.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 TCe 16v 100KM 74kW
[l/100km]