Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio III Grandtour Phase II

Snickers, 10 lat temu
Silnik 1.2 16v 75KM 55kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 174 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Renault Clio III Grandtour Phase II 1.2 16v 75KM 55kW 2010-2013 - Oceń swoje auto
4,38
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Mam pojazd w wersji Alize i posiada fajny automat który gasi światła po otwarciu drzwi kierowcy i sam zapala po odpaleniu silnika. No i te super mocne hamulce.. ;)
4,0
Całokształt
Kupiłem samochód w salonie i muszę przyznać, że jest na prawdę bezawaryjny, dobrze spasowany, nic nie trzeszczy, dobrze rozplanowane wnętrze, dobrze się w nim czuję. Podróżujemy dużo po świecie czasem z przyczepą kempingową. W tym roku Afryka :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik benzynowy nieskażony lpg, absolutnie bezawaryjny. To nie jest tylko moja opinia. Właściciele dieseli mogą pomarzyć o takiej jakości. A my pewnie o ich spalaniu ;)
5,0
Skrzynia biegów
Normalna skrzynia małego samochodu, chodzi dobrze, nigdy nie sprawiała problemów. Trzeba wymieniać w niej olej co 100000 a nie wcale tak jak poleca producent...
4,0
Układ jezdny
Przy 160km/h troche zaczyna pływać i jest bardzo podatny na wiatry. Do 140km/h jazda komfortowa.
Komfort
5,0
Widoczność
Duże szyby, wielkie lusterka jak na tą klasę, oczywiście podgrzewane automatycznie. Lusterko kierowcy posiada wspomaganie pola widzenia - martwego punktu. Lusterko wsteczne trochę za bardzo "widzi asfalt", szczególnie przy pełnym bagażniku.
3,0
Ergonomia
Na początku zirytował mnie brak podświetlanie schowka, później dość niewygodne fotele, szczególnie dla kierującego który nie bardzo ma jak zmienić pozycję. Musiałem dokupić profesjonalne podkładki ergonomiczne od kulik system, bo zacząłem mieć poważne bóle kręgosłupa. Teraz siedzę wygodniej niż w domu, wsiadając do samochodu czuję ulgę. Dokupiłem też podłokietnik, od razu lepiej :)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja bardzo dobra, lodówkę można zrobić nawet przy największych bałkańskich upałach. Ogrzewanie poniżej -20 musi chodzić na 2 biegu, inaczej czuć dyskomfort.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Naprawdę nadmuchali ten samochód, czuję się bardziej komfortowo niż w A4 u kolegi. Kanapa dzielona 2/1 składa się na płasko. W poprzek może się wyspać 1 dorosła osoba. Odchylając podłogę bagażnika ukazuje się nam praktyczny schowek.
3,0
Wyciszenie
Na niższych prędkościach fajnie buczy wydech, brzmi na znacznie więcej koni niż ma. Niestety powyżej 100km/h jest ciężej. Głośniejszy chyba był tylko mój pierwszy pojazd opel kadett.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Należę do osób które jeżdżą ekonomicznie. 50km/h przekraczam z zapiętą piątką. Miasto około 7 litrów. Trasa do 120km/h 6 litrów ale już przy 130km/h 7 litrów. Jak jadę 160km/h to pali ok 9. Z przyczepą kempingową 100km/h ok 9 litrów.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem go w salonie za 42000, myślę że w tej cenie nic lepszego i bardziej bezawaryjnego bym nie znalazł. A dacia logan i skoda fabia mi się nie podobały.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Głównie eksploatacyjne. Do tej pory wymieniłem: Wycieraczki - od razu po zakupie (org. strasznie piszczały) co ok 15-20 tyś żarówki h7 co 80 tyś cewka z kablami (brak mocy przy ruszaniu, szarpanie) przy 120000 katalizator (komputer krzyczał "sprawdź układ wydechowy") przy 150000 drążki kierownicze (kompletne z końcówkami) świece, płyny, filtry zgodnie z instrukcją obsługi
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie miałem żadnych poważnych usterek które spowodowały by brak możliwości jazdy.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 16v 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Renault Clio III

Liczba wpisów: 28

Renault Clio III – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Renault Clio III Grandtour Phase II