Małe zgrabne auto. Do jazdy po mieście idealne. W trasie da się odczuć małą pojemność i ograniczenia ze strony skrzyni biegów. Max komfortowa prędkość to 90km/h. Jadąc szybciej skazujemy się na dość głośne szumy bo wygłuszenia tak na prawdę brak. Po wymianie uszczelek w drzwiach jest już trochę lepiej. Bardzo fajne auto jeśli ktoś chce zacząć przygodę z majsterkowaniem. Wszystko jest na wierzchu i jest pełno miejsca. Części kosztują grosze a wymiany prostsze być nie mogą. Na przykład amortyzatory na tył to koszt 250 zł za 2 szt i to takie z wyższej półki.
Silnik niby 58KM ale jeżeli jest zdrowy to powyżej 2500obr/min na prawdę w tej budzie wystarcza.
Jedyne na co trzeba uważać to układ kierowniczy bo lubią się z nim dziać dziwne rzeczy.
Skrzynia biegów po 270tys jak nowa. Absolutnie zero problemów tylko po zakupie wymienić olej bo najpewniej jest oryginalny.
Z racji na to że podwozie jest raczej delikatne to clio tak jak i scenic bardzo lubi zjadać korozja. Jeżeli nie było nigdy zabezpieczone to nawet 2007 rocznik potrafi mieć dziury w podłodze.
Podsumowując, jak na auto za 3000-7000zł to na prawdę cudo. Jeżeli trafi się w miarę zdrowy egzemplarz pod spodem to tak na prawdę reszta jest niezniszczalna. Zabezpieczyć spód, odrdzewiacz, podkład i chociaż barnaek i auto posłuży spokojnie kilka lat.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jeżeli jest zdrowy jest na prawdę przyjemny. Nawet całkiem nieźle się rozkręca powyżej 2500obr/min
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo solidna konstrukcja. Tylko pamiętać żeby wymienić w niej olej po zakupie auta bo u mnie w roczniku 2007 był najpewniej oryginalny (totalny glut a nie olej) Po 270tys biegi wchodzą gładziutko. Można 1 palcem obsługiwać
3,0
Układ jezdny
Z przodu szybko potrafią robić się luzy. Trzeba na to uważać. Stuki w kierownicy przy skręcaniu i luzy na niej też są popularne
5,0
Karoseria
Błotniki i zderzak plastik więc nie rdzewieje to na +. Klapa bagażnika i maska także nie mają tendencji do rdzewienia
Komfort
5,0
Widoczność
Nie ma możliwości regulacji wysokości siedzenia (przynajmniej u mnie). Mając 183cm wzrostu siedzi się bardzo wysoko. Wrażenia z jazdy jak w wielkim off-roadowym aucie. Do jazdy po mieście super bo wszystko widać
5,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nawiewy są tylko z przodu co nie jest najlepsze. W sezonie jesienno-zimowym Zaparowane szyby z tyłu to norma. Klimatyzacja działa bardzo dobrze. Ogrzewanie także ale wiadomo najlepiej autko odpalić na 10 minut przed jazdą przynajmniej.
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest wygodnie... jeżeli nikt nie siedzi z tyłu. No chyba że pasażerowie mają max 160cm wzrostu. Jeżeli chcemy pojechać w trasę i jest nas więcej niż 2 to na prawdę nie ma czego zazdrościć osobom siedzącym z tyłu.
2,0
Wyciszenie
Uszczelki to priorytetowa sprawa jeżeli chcemy jeździć często w trasy. Wymieniać na nowe porządne.
W innym wypadku powyżej 70km/h szum z drzwi jest dokuczliwy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeżeli potrafimy coś sami wymienić to jest niesamowicie tanio. Układ zawieszenia i hamulcowy bardzo tanie w naprawach. Skrzynia biegów pancerna. W silniku nie ma co się popsuć a jeśli już to tylko świece i wtrysk a też nie są to drogie rzeczy.
5,0
Stosunek jakość/cena
10/10
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie ma dużo elektrycznych rzeczy. Jeżeli już są to się nie psują a nawet jeśli to naprawy są bardzo tanie
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mała moc sprawia że ruszając trzeba dać mu trochę gazu. Przy jeździe w korkach po mieście ma to katastrofalne skutki dla sprzęgła. Normalnie sprzęgło jest do wymiany po 120-180 tys km ale tutaj 80tys to górna granica. Przy wymianie polecam zainwestować w droższe to będzie spokój na troszkę dłuższy czas
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 58KM 43kW
[l/100km]