Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio II Hatchback

radek W, 15 lat temu
Silnik 1.9 dTi 80KM 59kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 165 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Renault Clio II Hatchback 1.9 dTi 80KM 59kW 2000-2010 - Oceń swoje auto
4,23
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : bezawaryjny, mało paliwożerny
4,0
Całokształt
polecam ten samochód ale z silnikiem diesla dti, różne wersje wyposażenia, mam wersje rxt bardzo bogatą, blacha ocynkowana więc rdza nie tyka, spalanie zadowalające, części jak do innych, cena nie zwala z nóg,
Wrażenia
5,0
Silnik
zrobiłem przez dwa lata 45 tys km i tylko raz czyściłem zawór egr poza tym żadnej awarii, szkoda że nie ma intercoolera bo 80 koni to trochę mało jak na te pojemność ale za to spalanie super niecałe pięć litrów na 100, palił w 30 stopniowe mrozy choć przy dwukrotnym podgrzewaniu świec, no i dodatek zimowy do paliwa,
5,0
Skrzynia biegów
krótkie skoki lewarka, nic nie zgrzyta, łatwo wchodzą, ale przy jeździe w korku bez wciskania gazu jedynka jest zdecydowanie za szybka,
4,0
Układ jezdny
silnik nie przenosi drgań na kierownice, jak i droga, jest bardzo sztywny (podobno zależy to od pojemności)przy komplecie pasażerów jest za bardzo nadsterowny w koleinach i zakrętach,
Komfort
4,0
Widoczność
jak najbardziej w porządku, krótki przód i tył nie sprawiają problemu podczas parkowania,
4,0
Ergonomia
większość na swoim miejscu, mało widoczna kontrolka włącznika klimatyzacji, włącznik świateł awaryjnych też mało intuicyjny, fajna sprawa z klawiszem centralnego zamka w kabinie, dobra akustyka z sześciu głośników, nawet radio przy zwiększaniu prędkości automatycznie zwiększa głośność, no i sterowanie przy kierownicy,
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
ogrzewanie mało słabe, wolno się nagrzewa, klimatyzacja za to jest bardzo wydajna,
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jak na gabaryt pojazdu z przodu można zająć wygodna pozycje, z tyło jednak ciasno i łatwo uderzyć głowa o górny uchwyt przy drzwiach sporo schowków,
4,0
Wyciszenie
do 120 km/h jak na diesla jest bardzo cicho, na zewnątrz też bardzo dobre wyciszenie nie klekocze,
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
w moim przypadku żadnych awarii z silnikiem, spalanie na dłuższej trasie 4,5 na setkę podobnie jak komputer pokazuje, krótkie wyjazdy do 10 kilometrów i po mieście około 5,0 litrów, silnika nie żyłuje nie startuje ostro, prędkość utrzymuje w granicach 100km /h chyba że w dalszą drogę to około 120,
4,0
Stosunek jakość/cena
za te cenę z tym wyposażeniem raczej nic innego bym nie wybrał, twierdze że lepiej młody rocznik (2001) z wysokim bezpieczeństwem (4 airbag) i klimatyzacją niż nastolatek praktycznie \"goły\" ale z legendarnym znaczkiem na masce.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
czyściłem zawór egr może go zamuliłem, wymiana łożysk kół tył, jedna żarówka świateł mijania (lampy soczewkowe)i jedna postojowych przód,
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jak na razie nic nie zatrzymało mnie na drodze (chodzi o samochód) może się trafił dobry egzemplarz.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 dTi 80KM 59kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Clio II Hatchback