Układ hamulcowy
: Układ hamulcowy jest bardzo dobry, działa natychmiastowo nie ma żadnych przebić ani żadnych nie dotarć, działa natychmiastowo.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Niestety, ma swoje lata więc wydajność też pozostawia wiele do życzenia.
4,0
Całokształt
Całokształt jazdy tym samochodem oceniam na duży plus, przejechał ze mną łącznie już 12 tyś km i nie narzekałem na nic za bardzo. Poza jedną wymianą paska od napinacza, który idzie do alternatora gdzie koszt wyniósł mnie 250 zł, nie narzekam na nic.
Wrażenia
3,0
Silnik
Jak to diesel , głośno chodzi. Lecz nie ma też się co spodziewać , że w 80 km 1,5 dci będzie to jakiś amator szos. Jak na swoje gabaryty ocena 3.
3,0
Skrzynia biegów
Po pewnym czasie, w zasadzie zaraz od kupna dostrzegłem taki kłopot jak problem z wbiciem biegów (jedynka i wsteczny) idą biegi z oporem, natomiast reszta biegów chodzi bez zarzutów.
3,0
Układ jezdny
Jest dobrze, lecz przy większych prędkościach i wchodzeniu w zakręt autko leci dosłownie lekko na bok, jakby ciężar ciała przenosiła się na boczne dwa koła.
3,0
Karoseria
Ma swoje lata, pewne mankamenty wychodzą już na sobie. Typu schodząca warstwa ochronna lakieru, czy małe korozje w progach pochłonięte delikatną powierzchnią rdzy.
Komfort
4,0
Widoczność
Szyby są tak wyprofilowane, że nawet pod słońce jedzie się dosyć ekskluzywnie.
2,0
Ergonomia
Samochód pracuje ogólnie bez większych zastrzeżeń. Jak na dość awaryjny silnik diesla w tych wersjach nie miałem zbyt wiele problemu z tym samochodem.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Daje tutaj cztery gwiazdki, z racji tego że samochód chłodzi i nagrzewa się momentalnie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tak mały samochodzik , ma w sobie wiele miejsca gdzie można spokojnie wyprostować nogi i czuć komfort jazdy tym małym samochodem.
2,0
Wyciszenie
Tutaj niestety ocena już słabsza, z racji tego że silnik dieslowy głośno chodzi.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Małe zużycie paliwa, małe koszta naprawy, małe koszta eksploatacji.
4,0
Stosunek jakość/cena
Porównując te autko do swojej wartości w jakiej jest aktualnie sprzedawane , to jak najbardziej sprawdza się.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobne usterki kosztują grosze, średni kowalski może sobie pozwolić spokojnie na takie autko.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Z poważniejszych usterek miałem właśnie wyżej wspomnianą wymianę rolki i paska od napinacza, który idzie do alternatora. Koszt to 250 zł, więc żadne pieniądze jak na taką sprawę.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi 80KM 59kW
[l/100km]