Silnik
: wtryski, generalnie nie polecam tego diesela.
Zawieszenie
: dużo drobnych wad
Układ elektryczny
: często przepalają się świece
2,0
Całokształt
Są lepsze marki i modele.
Wrażenia
2,0
Silnik
Diesel w wykonaniu Renault jest zbyt głośny i klekoczący. Nawet jak na diesel.
Często wieszają się wtryski, warsztat już nie wie co robić.
Przy odpalaniu silnik trzęsie się tragicznie, czasem myślę, że zaraz wyskoczy.
3,0
Skrzynia biegów
Słaba separacja biegów - często nie wbija piątki i zamiast tego wpada na trójkę.
4,0
Układ jezdny
Zaskakująco dobre zawieszenie. Na dziurach zachowuje się przyzwoicie, na zakrętach nieco miękkie zawieszenie.
Komfort
4,0
Widoczność
Wystarczająca do każdego manewru.
3,0
Ergonomia
Mało miejsca w schowku, brak dodatkowych miejsc na drobiazgi.
Silnik słychać dość mocno, do tego trzeszczą plastiki przy większych prędkościach.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa bardzo dobre tak na trasie, jak i w mieście.
Przeglądy i pojedyncze naprawy w średniej cenie, jednak ilość napraw kumuluje koszty niebotycznie.
Często przepalają się świece.
2,0
Stosunek jakość/cena
Za taką cenę lepiej znaleźć coś innego lub trochę dołożyć na japończyka.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zacina się przycisk świateł awaryjnych, elektryka robi gdzieś spięcia, przez co czasem głupieją diody sygnalizacyjne na konsoli (zapala się dioda świecy i świateł długich). Często szwankują poduszki silnika.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Filtr puścił jakiś syf w paliwie i poszedł wał, zatarł się dość mocno, bo nic nie sygnalizowało braku oleju.
Od tego czasu wtryski się wciąż rozregulowują, ale to już pewnie wina tych napraw.
Często pada coś w zawieszeniu, niby drobiazgi, ale stanowczo zbyt często.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi 80KM 59kW
[l/100km]