Układ elektryczny
: problemy ze sterownikami zapłonu i podgrzewania świec
Zawieszenie
: końcówki amortyzatorów i drążki kierownicze bardzo szybko się zużywają
Silnik
: w niektórych modelach z 2002 roku szwankują wtryski
4,0
Całokształt
Bardzo miły samochodzik miejski, wygrywa ze wszystkimi przedstawicielami swojej klasy. Ma zadziorny wygląd, bardzo bogate wyposażenie. Pali minimalne ilości oleju napędowego. Na trasie daje doskonałe warunki trakcji, a przy małej masie silnik uzyskuje naprawdę zaskakujące osiągi. Odpowiednia eksploatacja i serwis co 20000 tys km mile widziane.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik spisuje sie znakomicie swobodnie może rywalizować ze wszystkimi dieslami wyższej pojemności i teoretycznie wyzszej mocy. Mało pali bardzo fajnie sie odpycha choć ma moment zamulenia miedzy 1800-2200 obrotów . turbo sprężarka startuje bardzo dynamicznie od 2 i pół tysiąca obrotów.
4,0
Skrzynia biegów
niepokoi mnie sprzęgło przy wrzucaniu pierwszego biegu strasznie to opornie wchodzi i to jedyna moja uwaga.
5,0
Układ jezdny
najszerszy samochód(rozstaw osi) w swojej klasie gwarantuje b.dobre warunki jazdy. Samochodzik bardzo sztywno trzyma się jezdni. Troche boli promień zawracania ale coś za coś.
Komfort
5,0
Widoczność
Baaardzo szeroka przednia szyba z tyłu tez fanie widać:)
5,0
Ergonomia
bez zarzutu.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mułowata klima. Bardzo wolno dogrzewa.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z przodu duzo miejsca z tyłu mniej i tyle w temacie.
4,0
Wyciszenie
W brew pozorom terkot nie jest prawie słyszalny na zewnątrz natomiast od razu daje sie poznać diesel.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Za przeproszeniem zajebiście. zszedłem poniżej 3,6 na trasie natomiast w mieście 5-6 litrów maksymalnie nawet w korkach. Jest też sposób na spalenie 12 litrów zatyrać silnik na trójce przy 6000 obrotach:)
5,0
Stosunek jakość/cena
Nawet gdybym bardzo chciał nie moge narzekać. bardzo tani w eksploatacji, tani w modernizacji, spory bagażnik, bardzo bezpieczny od 4-6 poduszek ABS ESP.Doskonałe rozwiązanie za rozsądną cenę. Naprawdę warto rozejrzeć się za modelem we Francji nawet wliczając podróż i koszta rejestracji, które notabene można odzyskać, samochód kupiony za granicą wychodzi przeciętnie o 2-3 tys taniej niż krajowy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zawieszenie nie jest dostosowane do kosmicznych warunków na polskich drogach, natomiast zamienniki są bardzo tanie. Środek plastikowy ale ratuje bogate wyposażenie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ogolnie auto w naszym klimacie niszczy skok temperatur. Szczególnie elektronika narażona jest na przymrozek: sterownik zapłonu,sterownik podgrzewania świec, resetuje się bieżąca liczba przejechanych kilometrów.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi 80KM 59kW
[l/100km]