Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio II Hatchback

Marcin, 6 lat temu
Silnik 1.5 dCi 65KM 48kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 131 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Renault Clio II Hatchback 1.5 dCi 65KM 48kW 2002-2010 - Oceń swoje auto
4,71
18% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Dynamiczny i oszczędny.
5,0
Całokształt
Bardzo fajny samochód. Kupiłem go przez przypadek - znałem model, ale nigdy wcześniej go nie użytkowałem. Clio pełni funkcję samochodu firmowego, codziennie jest użytkowane w ruchu miejskim, co jakiś czas trasy około 100-200 kilometrów. Jak na klasę pojazdu i cenę jest w pełni satysfkacjonujące.
Wrażenia
5,0
Silnik
1.5 dCi w najsłabszej odmianie 68 KM czyli zarazem najprostszej, ze zwykłą turbiną, bez koła dwumasowego i DPF. Dynamika bardzo zadowalająca. Na autostradzie bez problemu utrzymuje 120-140 km/h. Maksymalnie trochę ponad 160 km/h. W mieście bardzo żwawy, spalanie średnie około 5 litrów. Na trasie, przy płynnej jeździe nawet poniżej 4 l/100 km! Zimą, w korkach 5.3 l.
5,0
Skrzynia biegów
5 biegów, dobrze zestopniowane, wchodzą bez haczeń. V jest biegiem operacyjnym - na autostradzie jak nie potrzeba całej mocy bez problemu operuje się tylko na tym biegu.
5,0
Układ jezdny
Nie bez powodu tyle rajdówek w KJS to właśnie Clio II. Jeden z najlepszych małych samochodów pod względem prowadzenia! Lekki, z odpowednimi proporcjami. Nie daje się łatwo wytrącić z równowagi.
4,0
Karoseria
Ładny, dobrze zabezpieczony przed korozją.
Komfort
5,0
Widoczność
Raczej bez zastrzeżeń, to mały samochód, wszystko widać.
4,0
Ergonomia
Wyposażenia prawie nie ma, ale wszystko tam gdzie się tego spodziewamy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie bardzo wydajne. Klimy u mnie brak.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Klasowy przeciętniak. Ciasno nie jest, ale przesadnie obszerny jak na ten segment też nie. Za to fotele bardzo wygodne!
5,0
Wyciszenie
Rewelacja. Na pewno lepiej niż konkurencja typu Polo i Fiesta. Wyciszenie i resorowanie bardziej z klasy Golfa i Astry. Ale francuskie samochody zawsze były wygodne. Tu się to potwierdza.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zero awarii, poza spaloną żarówką. Mam do Clio większe zaufanie niż do Mercedesa Klasy S, którego używam na trasach. Pali tyle co nic.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto za grosze, części tanie i ogólnodostępne. Jakość wykonania dobra. Warto się nim zainteresować - dużo lepszy niż konkurenci.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
10 lat, ponad 100 000 km i nic, tylko eksploatacja.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
10 lat, ponad 100 000 km i nic.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi 65KM 48kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Clio II Hatchback 1.5 dCi 65KM 48kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,00 zł
5,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Clio II Hatchback