Silnik
: bardzo elastyczny, ciągnie od niskich obrotów
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: cewki zapłonowe
Silnik
: pękający kolektor wydechowy
Zawieszenie
: pekajace sprężyny
4,0
Całokształt
Bardzo przyjemny samochód, zapewniający zadowalający komfort jady, oczywiście w odniesieniu do innych aut segmentu B z tamtego okresu. W wersji 3-drzwiowej nadaje się tylko dla singli lub pary bez dzieci, natomiast 5-drzwiowa od biedy sprawdzi się jako auto rodzinne. Zawieszenie dosyć dobrze trzyma się drogi, nie poddając się zbyt szybko zuzyciu. Silnik pozbawiony technicznych fajerwerków, co jest jego niewątpliwą zaletą i ma tylko 8 zaworów dzięki czemu przebieg momentu obrotowego jest bardzo płaski osiągając maksymalną wartość już przy 2500 obr/min. Piętą Achillesową benzynowych renault są cewki zap. firmy Sagem.
Niestety w nadwoziu zaczęła pojawiać się rdza: próg od strony pasażera, brzeg tylnych błotników na zagięciu blach. Złamały się ostatnie zwoje sprężyn zawieszenia. Zepsuty czujnik prędkości wystarczy na nowo prze-lutować. Ze względu na zużycie wymieniłem dotychczas: amortyzatory przód, rolka i pasek alternatora, szczeki, cylinderki i klocki ham., łożyska kół, katalizator, plecionka, przegub wewn., gumy stabilizatora, łożyska kolumny Macphersona, poduszki silnika.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik pozbawiony technicznych fajerwerków, co jest jego niewątpliwą zaletą, nie ma w nim nawet hydraulicznych popychaczy zaworów więc można lać nawet najgorszy olej w klasie jakościowej A1 (takich nawet już nie ma w sklepach). Ma tylko 8 zaworów dzięki czemu przebieg momentu obrotowego jest bardzo płaski osiągając maksymalną wartość już przy 2500 obr/min. Piętą Achillesową benzynowych renault są cewki zap. firmy Sagem. Spalanie przy jeździe wokół komina lato 6,5 l/100km; zima do 8l/100, lato trasa 6l.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą gładko pod warunkiem, że poduszki silnika i skrzyni są w dobrym stanie. V bieg mógłby być odrobinę dłuższy.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie dosyć dobrze trzyma się drogi, nie poddając się zbyt szybko zużyciu. Układ kierowniczy zapewnia dobre czucie drogi.
Komfort
4,0
Widoczność
Trochę przeszkadzają szerokie tylne słupki, ale i tak jest b.dobrze.
2,0
Ergonomia
włącznik klaksonu w przełączniku zespolonym to idiotyzm.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie wydajne m.in. ze względu na silnik, który nie jest super efektywny energetycznie, przez co generuje dużo ciepła. Niestety problem z odparowaniem szyb.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dosyć dobra, ale bardzo wysocy mogą mieć problem z miejscem nad głową.
4,0
Wyciszenie
Jak na tę klasę przyzwoicie, ale nie rewelacyjnie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Szeroki wybór zamienników od najtańszej chińszczyzny po górną półkę jakościową. Ceny części trochę wyższe niż do VW. Amortyzatory gazowe KYB 170zł/szt., łożyska kół przód FŁT 50zł/szt. tył SNR 65zł/szt. łączniki stabilizatora 12zł/szt. komplet poduszek silnika 175zł. Tanio, ale nagromadzenie napraw irytuje.
Spalanie 6-8l/100km.
4,0
Stosunek jakość/cena
Nie jest tak przewartościowany jak niemiecka konkurencja.