Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio II Hatchback

Wiktor.wiktor@poczta.fm, 17 lat temu
Silnik 1.4 75KM 55kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 78 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Renault Clio II Hatchback 1.4 75KM 55kW 1998-2010 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : silnik jest dynamiczny, przy odpowiednim użyciu skrzyni biegów, pozwala na dużo. Spalanie przy jeździe oszczędnej małe - znacznie rośnie przy extremalnie dynamicznej jeździe, ale i tak samochód spala dużo mniej niz np kompakt z dwulitrówką pod maską, a wcale nie ma takiej dużej różnicy w dynamice. Polecam model z tym silnikiem - 1.4 8V 75km
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : szybkie zużycie klocków i okładzin, odklejanie się warstwy ciernej klocków i okładzin od metalowej
Układ elektryczny : przepalające się żarówki reflektorów, koniczność czyszczenia styków wewnątrz ( są one rozbieralne - nie kupowac nowych - prosta robota) przełączników elektrycznych szyb
Silnik : wycieki oleju pomimo małego przebiegu - auto mam od nowości
4,0
Całokształt
Bardzo dobry samochód. wystylizowałem go na wersję cliosport + białe alu15. nawet dziś pięknie się prezentuje. Wolę ten samochód niż obecne modele odbierające kierowcy możliwość pełnej kontroli nad samochodem. Zamieniłbym go tylko na niedużego suv-a - bo lubie jeździć po drogach nierównych, ale tym jeżdzę po gorszych drogach niż w TV pokazuja testy suv-ów i Clio sobie radzi. Nie kupiłbym tego modelu jako nowego drugi raz obecnie, bo mamy duży wybór pięknych używanych samochodów w dobrym stanie
Wrażenia
4,0
Silnik
dobre przyspieszenie, trochę za słaba ale dobra jak na tę pojemność elastyczność na piątym biegu
4,0
Skrzynia biegów
nie podoba mi się sposób włączania biegu wstecznego - to przeszkadza przy dynamicznych manewrach
4,0
Układ jezdny
dobre na polskie drogi, pozwala jeździc dynamicznie. w sytuacjach extremalnych potrafi szybko zarzucić tyłem
Komfort
5,0
Widoczność
przejrzysta karoseria, widać przód, można parkować na milimetry
5,0
Ergonomia
prosty układ włączników, intuicyjna obsługa. duży plus za klakson w dźwigience od kierunkowskazów - to na prawdę duzy plus - włącza sie małym palcem nie odrywając rąk od kierownicy
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
wydajne ogrzewanie, nie mam klimatyzacji
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
dobra jak na tą wielkość auta
3,0
Wyciszenie
trochę za bardzo słychac silnik, słabe wyciszenie nadkoli z tyłu
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
przy normalne jeżdzie ekonomicznie, przy extremalnej (rajdowej) rośnie ale do akceptowalnego poziomu
4,0
Stosunek jakość/cena
w cenie gdy był kupowany jako nowy najlepsza propozycja na rynku, jestem ogólnie bardzo zadowolny. teraz na siłę musimy kupować auta z ABS milionem poduszek i wieloma niepotrzebnymi rzeczami co tylko podnoszą mase i obniżają trwałość ogólną
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
konieczność czyszczenia styków wewnątrz elektrycznych podnośników szyb (samodzielnie) - nie kupowac nowych to prosta robota, przepalają się zarówki w reflektorach
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
odklejające się okładziny hamulcowe (zarówno klocki jak i szczęki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Clio II Hatchback