Zawieszenie
: przy 200 tys. km przebiegu zaczyna się wymiana poszczególnych elementów, a części zamienne są drogie.
Układ elektryczny
: Czasem coś gaśnie, jakieś kontrolki, podświetlenia itd.
Inne
: Słąba wentylacja, szyby parują.
4,0
Całokształt
Oceniam na 4. Silnik, skrzynia biegów - super. Zawieszenie i układ elektryczny - coś tam się psuje. Niby nie są to poważne rzeczy, ale denerwujące drobiazgi. Ogólnie polecam, bo to naprawdę wygodne, tanie i oszczędne auto.
Wrażenia
5,0
Silnik
Naprawdę dynamiczny i oszczędny. Nie ma problemów z wyprzedzaniem, jeździ się przyjemnie. Bezawaryjny, elastyczny i oszczędny. Silnik to największa zalta tego auta.
5,0
Skrzynia biegów
W sumie nie ma się do czego przyczepić, biegi wchodzą bardzo lekko i precyzyjnie. Żadnych problemów. Dobrze zestrojona, jeździ się przyjemnie. Nie miałem żadnej awarii.
4,0
Układ jezdny
Jak to francuz. Zawieszenie bardzo wygodne, miękkie, komfortowe. Jeździ się wygodnie. Niestety na polskich drogach zużywa się dość szybko. Jak nie jakieś końcówki, to znów łożyska itd itd. Praktycznie powżej 200 tys. km ciągle coś się dzieje. Przeważnie drobiazgi, niemalże elementy eksploatacyjne, ale jednak czasem denerwujące.
Komfort
4,0
Widoczność
Ok, żadnych problemów. Niektórzy narzekają na widoczność do tyłu, ale mnie nie przeszkadza. Bez rewelacji, ale wszystko w porządku.
4,0
Ergonomia
Ok. Wszystko pod ręką, światłą i wycieraczki w dwóch dźwigniach obok kierownicy. Auto ergonomiczne.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szyby parują, jak zimą wsiądzie 3-4 osoby, to nadmuch chodzi na max i ledwo daje radę z przednią szybą. Ogrzewanie tylnej się rozsypało, nie naprawiam. Ogrzewanie działa chyba ok, tzn szybko robi się ciepło, ale wentylacja gorzej. Jedna ze słabszych stron tego samochodu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo dobrze jak na tak małe auto. Dużo więcej miejsca niż np. w Corsie. Z tyłu trochę mało miejsca na głowę, wysocy maja ciasno. Bagażnik ok, mebli nie da się wozić, ale na co dzień wystarczy.
3,0
Wyciszenie
Do około 110 km/h wszystko ok, potem robi się naprawdę głośno. Wyciszenie to nie jest duży problem, ale czasem męczy.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnio. Zakup - tani. Spalanie - niewielkie. Eksploatacja (oleje itd.) - tak sobie, trzeba szukać zamienników. Naprawy - drogie!!! Części są naprawdę drogie. Rolki paska nie da się kupić samej, trzeba z uchwytem itd, koszt 180 zł. Mechanik dopasował rolkę od jakiegoś VW i wyszło z robocizną za 1/3 ceny. Części są naprawdę drogie, a biorąc pod uwagę, że zawieszenie lubi się posypać, to koszty będą zwłaszcza w starszych autach z przebiegiem ponad 200 tys. km.
4,0
Stosunek jakość/cena
Dobra, a nawet bardzo. W zakupie są dużo tańsze niż np. auta koncernu VW czy japończyki. Ceny na poziomie Forda itd. Cena niska, a co za tym idzie jakość pewnie niższa, zwłaszcza zawieszenie. Ogólnie uważam, że jest dobrze.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trochę denerwujące. Zgasło mi podświetlenie licznika przebiegu i zegara, podświetlenie tylnej rejestracji, zgasło też podświetlenie części tablicy (obrotomierz), potem podświetlenie pokręteł nawiewu. Część się sama naprawiła, ale zegar i przebieg dalej są ciemne :( No i wspomniane zawieszenie - im starsze tym, więcej napraw. Drogich napraw!
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Podczas burzy nalało mi się wody do środka. Pod nogami pasażera z przodu woda stała, gdzieś spod schowka naleciało (wszystko tam mokre było). Reszta sucha. okna itd były pozamykane. Sytuacja się powtarza przy poważnych ulewach. Żaden mechanik nie wie co jest.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 75KM 55kW
[l/100km]