Układ elektryczny
: przepalające się żarówki i kontrolka poduszki powietrznej
4,0
Całokształt
Do jeżdżenia po mieście bardzo dobre autko. Jakby poprawić wentylację, usterki elektryczne i mniejszą wrażliwość zawieszenia na nasze drogi to byłoby idealnie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Mam rzadko spotykany silnik (blok od 1.6, głowica od 1.4; montowali też takie w Kangoo). Do silnika nie mam większych zarzutów, dobrze wchodzi na obroty i sprawnie się rozpędza.
3,0
Skrzynia biegów
Jedynka wchodzi z lekkim oporem podczas wolnego toczenia, szczególnie jak jest zimno.
3,0
Układ jezdny
Komfort
4,0
Widoczność
Lekko przeszkadzają tylko dość szerokie tylne słupki.
3,0
Ergonomia
Niezbyt wygodna regulacja nawiewu (trzeba plecy odrywać, żeby sięgnąć), trochę daleko do skrzyni biegów. Plus za sterowanie radiem przy kierownicy.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Słabo, wolno odparowuje przednia szyba i wolno się nagrzewa zimą.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu wystarczająco, z tyłu mało miejsca.
3,0
Wyciszenie
Na autostradzie ok. 130 km/h (3800 obr/min) dość głośno, ale nie ma co się spodziewać cudów po miejskim samochodziku.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Naprawy nie są bardzo drogie, części dostępne, spalanie do przełknięcia. Średnie spalanie na przestrzeni 2 lat to 7,2 litra - pół na pół miasto (Poznań) i trasa.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze mogę polecić do jeżdżenia po mieście, najlepiej wiosną/jesienią, gdy nie jest za zimno ani za gorąco.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przepalają się żarówki w przednich reflektorach (ze 4 już chyba musiałem kupić). Wszystko skrzypi i trzeszczy. Świeci się kontrolka poduszki powietrznej (czasami zdarza się, że gaśnie).
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie zawiódł mnie. Z poważniejszych usterek czujnik ciśnienia wspomagania kierownicy przeciekał i trzeba było wymienić (być może pokłosie jakiejś stłuczki w przeszłości), tłumik wymieniony, drążek i wahacze z przodu wymienione.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.4 75KM 55kW
[l/100km]