Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio II Hatchback

nivomat, 11 lat temu
Silnik 1.4 16V 98KM 72kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 185 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Renault Clio II Hatchback 1.4 16V 98KM 72kW 1999-2010 - Oceń swoje auto
3,62
9% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Ekonomiczny i dynamiczny silnik.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Pękają tylne sprężyny, przednie zawieszenie często dostaje luzów
Układ hamulcowy : Awaryjne tylne hamulce- ciekną cylinderki
Układ elektryczny : Awarie cewek zapłonowych, czujnika położenie wału
3,0
Całokształt
Ogólnie można ocenić renault clio pozytywnie, mimo kilku słabych punktów ( zawieszenie, osprzęt silnika). Przy odpowiedniej dbałości i serwisowaniu można być z tego miejskiego samochodu zadowolonym.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 1.4 16V 98KM doskonale pasuje do tego autka.Przy spokojnej jeździe jest cichy i ekonomiczny, posiada spory zapas mocy. Ale gdy chce się \"depnąć\", to powyżej 3000 obr. budzi się do życia. Efektem tego jest całkiem dobra dynamika, ale też spory hałas i spalanie.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia dobrze dobrana do silnika. Lewarek pracuje lekko i precyzyjnie, nic nie haczy. Awarii jak na razie brak. Jedynie zastrzeżenia można mieć do pedału sprzęgła, pracuje nieco zbyt ciężko jak na takie małe miejskie autko.
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny ma dwa oblicza. Jest sprężyste i dobrze zachowuje się w zakrętach. Precyzja układu kierowniczego nie jest rewelacyjna. Największą wadą zawieszenia jest jego brak odporności na polskie drogi. Widać ,że konstruowane było z myślą o drogach Europy Zachodniej. Praktycznie co roku wymaga inwestycji.Hamulce skuteczne, chociaż też wymagają troski.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dobra, jedynie do tyłu jest nieco ograniczona.
3,0
Ergonomia
Auto jest poprawne, wszystko jest na swoim miejscu. W tej wersji brakuje regulacji położenia kierownicy i wysokości fotela kierowcy. Przez brak tych regulacji, wysoki kierowca nie do końca odnajdzie się za kierownicą clio. Kolejnym minusem są siedzenia, nieco za miękkie i słabo wyprofilowane, dla wysokich kierowców trochę za małe.W eksploatacji miejskiej te wady nie przeszkadzają, ale na dłuższej trasie dają się we znaki.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie nie są mocnymi punktami clio. Przewietrzanie wnętrza jest słabe, przy 4-5 osobach na pokładzie, jak zaczną parować szyby , nawiew nie daje rady. Ten egzemplarz nie ma klimatyzacji, gdyby ją miał, wydajność i komfort pewnie był by inny. Ogrzewanie też nie powala, od początku nie grzał rewelacyjnie, a w miarę upływu lat jest z tym coraz gorzej.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na miejskie autko to przestrzeni jest całkiem sporo, nawet w drugim rzędzie ilość miejsca jest przyzwoita. Bagażnik przeciętny.
3,0
Wyciszenie
W ruchu miejskim wyciszenie jest całkiem dobre.Przy ekonomicznej jeździe, tak do 3000 obrotów, silnik jest cichy. Inaczej jest na trasie, tak do 100 km/h hałas jest przyzwoity, chociaż wyraźnie słychać silnik, szum opływającego powietrza, szum toczenia kół. Powyżej 100 km/h hałas staje się uciążliwy, zwłaszcza szum powietrza przeszkadza.Widać ,że renault zaoszczędził w tym modelu na materiałach wygłuszających.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa dużo zależy od stylu jazdy. Przy spokojnej jeździe średnie spalanie ok 6,5 l jest łatwo osiągalne. Przy ostrej jeździe bez problemu można \"wykręcić\" 9 litrów. W trasie łatwo można zejść poniżej 6 l benzyny. Do silnika leję Elf 10W40, między wymianami nie dolewam ani grama ! Ceny przeglądów przeciętne, oczywiście poza ASO. Ceny serwisowania do zaakceptowania, chociaż spora ilość usterek podwyższa koszty eksploatacji.
3,0
Stosunek jakość/cena
Całkiem przyzwoicie. Cena zakupu jest atrakcyjna, ale trzeba się liczyć z pewnymi wydatkami. Gdyby nie mało trwałe zawieszenie, stosunek jakość/cena byłby rewelacyjny.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ilość drobnych usterek w normie: silniczek spryskiwaczy, przepalające się żarówki( bardzo często podświetlenie tablicy rejestracyjnej), przełączniki elektrycznych szyb, centralny zamek. Dość irytującym detalem są osłony przegubów, zwłaszcza zewnętrzne( powoli sączy się z nich smar i nie bardzo można coś na to poradzić - po wymianie osłon problem powraca ). Jak na razie ten wyciek nie spowodował awarii.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tutaj renault clio potrafi zaskoczyć, i niestety są to usterki trudne do przewidzenia. Padają cewki SAGEM ( są 4 sztuki ), czujnik położenia wału,pękają tylne sprężyny, przednie zawieszenie dostaje luzów ( sworznie i tulejki wahaczy), końcówki drążków kierowniczych, amortyzatory,łożyska w kołach.Co ciekawe, sam silnik jest bardzo udaną konstrukcją i poza osprzętem można liczyć na bezproblemową eksploatację.Nawet w największe mrozy zapala od pierwszego strzału. Dobrze należy ocenić odporność antykorozyjną karoserii. Jedynym słabym punktem jest okolica wlewu paliwa i tylnych błotników tam korozja często się pojawia. Dobrym patentem są przednie błotniki, plastikowe. Tu o korozję nigdy nie będzie trzeba się martwić.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V 98KM 72kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Clio II Hatchback 1.4 16V 98KM 72kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
7,4
l/100km
7,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Clio II Hatchback