Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio II Hatchback

robert z Wrocławia, 18 lat temu
Silnik 1.2 i 16V 75KM 55kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 37 tys. km
Renault Clio II Hatchback 1.2 i 16V 75KM 55kW 1999-2010 - Oceń swoje auto
2,85
29% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Żałuję, żałuję, żałuję, że dałem się omamić wyposażeniem samochodu w stosunku do jego ceny. Tak jak napisałem na początku, wolałbym kupić Fabię 1,2 kombi. Kultura pracy silnika o niebo lepsza, bardzo ładnie pracuje skrzynka biegów jest bardziej zrywna i komfort jazdy jest lepszy. Ma też lepsze elementy wnętrza, lepszej jakości plastiki i jest przestronniejsza
Wrażenia
2,0
Silnik
Taki sobie przeciętniak. Z regularnością zegarka co rok nawala mi układ wtryskowo -zapłonowy. Pieprzone francuskie badziewie, gdybym mógł cofnąć czas to kupiłbym Skodę Fabię.
2,0
Skrzynia biegów
Skrzynia chodzi jak w czołgu, ciężko i nieprecyzyjnie. W moim starym poczciwym Cinquecento chodziła miodzio.
3,0
Układ jezdny
Tradycyjnie do dupy, wyrażne i głośne stuki listwy zębatej ukł. kierowniczego, głuche stuki dochodzące z tyłu. Ale wiem, że w Clio to standard.
Komfort
4,0
Widoczność
Daleko mu do doskonałości, ten pieprzony tylni słupek.
3,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą nagrzewa się dość szybko, gorzej latem z wentylatoremna pierwszych dwóch położeniach, prawie w ogóle nieoczuwalny.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód ok ale nie tak do końca, tył totalna porażka "Made by France". W cieniasie z tyłu jest więcej miejsca.
4,0
Wyciszenie
Jedyna w miarę pozytywna ocena, choć i tu mam zastrzeżenia. Dlaczego w samochodach sprzedawanych w polsce brak jest wytłumienia pokrywy silnika. Za ten kawałek maty w salonach chcą ponad 500 zł. To daje mi do myślenia, pewnie kroją z nowych aut i potem żenią jak się trafi łoś który kupuje ten francuski szmelc.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Latem jadąc w trasie przy 100-110 km/h idzie wytrzymać, w mieście czy to zima czy lato w zbiorniku tworzy się lej.
3,0
Stosunek jakość/cena
Francuska jakość, czyli generalnie jedno wielkie g... za w miarę przyzwoite pieniądze. W alonach robia gnoje łaske, że Cię przyjmą na serwis.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Clio to jedna wielka drobna usterka. Nowe auto odebrane z salonu już miało wady: a) marszcząca się górna uszczelka szyby przedniej (wymiana), ciężko włączający się klakson, uszkodzony sygnał (wymiana). Nierównomierna praca silnika w całym zakresie obrotów (standard). Palant w salonie próbował mi wcisnąć kit, że to wina paliwa jakie wlałem, uświadomiłem więc gościa co o nim myślę.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
dokładnie po minięciu gwarancji uszkodził się czujnik zapłonu (podobno wymienili) ale ja wiem gdzie ten czujnik jest, oglądałe miejsce i nie stwierziłem żadnych śladów używania narzędzi na śrubach mocujących. Po naprawie były tak samo przykurzone jak wtedy gdy odawałem auto do naprawy, a powinien być ślad choćby po użyciu kluczy. Ale do rzeczy kolejny rok i znowu problemy z ukł. zapłonowo-wtryskowym. Teraz już mija kolejna rocznica użytkowania Clio i oczywiście znowu są problemy, tym razem to już poważniejsze bo zapliła się kontrolka ukł. zap-wtr. Mam juz k... dość tego samochodu. Znowu kilka setek pójdzie w kosmos.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 i 16V 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Clio II Hatchback 1.2 i 16V 75KM 55kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,50 zł
6,4
l/100km
8,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Clio II Hatchback