Podsumowując (Clio Extreme 1,2 16V) auto godne polecenia, w porównaniu do konkurencji bije wszystkich pod względem wyposażenia i wykończenia wnętrza + oszczędny silnik, oczywiście w swojej klasie i za te pieniądze
Wrażenia
4,0
Silnik
Za mało dynamiczny w niższym zakresie obrotów, ale pow 3,5 tys jest nieźle
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą bardzo lekko, dość krótki skok dźwigni
4,0
Układ jezdny
prowadzenie super szczególnie w łukach (gumienie 185/55R15), na gładkich drogach bez odgłosów, ale na nierównościach zdarza się usłyszeć stuki, szczególnie przy mocno skręconych kołach
Komfort
4,0
Widoczność
ogólnie dobrze, tylko trochę za szerokie przednie słupki, przy parkowaniu tyłem przydają się regulowane elektrycznie lusterka.
5,0
Ergonomia
Bardzo dobra, wszystkie przełączniki i dźwignie w odpowiednim miejscu, odpowiednia regulacja fotela + kolumny kierownicy, doskonałe aktywne wspomaganie kierownicy elektryczne, pilot do sterowania radiem przy kierownicy
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
grzeje dobrze, tylko brakuje mi klimy, ale to przez ograniczone fundusze :))
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód doskonale, tył trochę mało miejsca dla trzech osób, ale to nie jest ważne dla mnie
4,0
Wyciszenie
o.k.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
przy spokojnej jeździe miasto 40% trasa 60% spala od 4,6 do 5,5l na 100km
5,0
Stosunek jakość/cena
nic dodać nic ująć
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
narazie bez zarzutu, tylko zawory trochę głośno pracują i będą drugi raz regulowane. Od czasu do czasu zaskrzypi deska rozdzielcza i tylna klapa
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
ok
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 i 16V 75KM 55kW
[l/100km]