Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio II Hatchback

G, 15 lat temu
Silnik 1.2 i 16V 75KM 55kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 131 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Clio II Hatchback 1.2 i 16V 75KM 55kW 1999-2010 - Oceń swoje auto
4,62
16% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Najbardziej zaskoczył mnie silnk. Mało pali i nie daje zbytnio o sobie znać, ale jak co do czego potrafi pokazać pazur. Przed zakupem myslałem że będzie z niego straszny muł, i tu mnie miło zaskoczył, gdyż jest całkiem zrywny i świetnie sobie radzi. Można nim jeździć spokojnie i całkiem tanio, ale jak zajdzie potrzeba to i można nim trochę poszaleć. Wtedy trochę więcej spala, ale w granicach rozsądku 9-10 litrów raczej nie przekroczymy
5,0
Całokształt
Z początku nie byłem przekonany co do marki Renault. Ogólnie się przyjęło, że to tandetne i awaryjne samochody, ale przynajmniej w tym wypadku jest zupełnie inaczej. Wnętrze wykonane odpowiednich materiałów i jak na takie małe auto świetnie wyposażone. Wszystko co do szczęścia potrzebne, klima, elektryczne szyby, lusterka, skórzana kierownica, sterowanie radia spod kierownicy, kubełkowe fotele, 4 poduszki i inne bajery. Całkiem spory kufer (podobno największy w swojej klasie). Z pewnością będę jeszcze z czasem polował na Clio Sport
Wrażenia
5,0
Silnik
Jeśli chodzi o silnik, jak dla mnie rewelacja. Przy spokojnej jeździe naprawdę małe spalanie. Jak na miasto idealny, trochę gorzej na trasie, ale to w końcu typowo miejskie auto.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia również bez zastrzeżeń jak na tą klasę auta
5,0
Układ jezdny
Komfort
4,0
Widoczność
mogło by być trochę lepiej z widocznością wstecz, chociaż tragedii nie ma. Również mam takie wrażenie jak by lusterko było umieszczone trochę za nisko (może przez to, że dosyć wysoko się w nim siedzi)
4,0
Ergonomia
Miejsce na kubki/puszki, jest trochę za nisko i wciśnięcie tam średniego kartonowego kubka stanowi kłopot. Idealnie za to nadaje się na puszki, gdyż mają tam całkiem niezłe chłodzenie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie grzeje, w lato chłodzi, więc chyba jest dobrze
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Limuzyna to to nie jest. Jak na dłuższe wyprawy to raczej max 2 osoby, gdyż na tylnych siedzeniach nie jest zbyt komfortowo, aczkolwiek jest sporo miejsca na nogi dla pasażerów siedzących z tyłu.
4,0
Wyciszenie
do 80-90km/h jest całkiem nieźle, 100-130km/h zaczyna robić się głośniej ale znośnie. powyżej 130 robi się już głośno.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy spokojnej jeździe, miasto około 6-7l, trasa 5l. Przy bardziej dynamicznej jeździe w mieście pochłania koło 8l z kawałkiem, a na trasie mi nie spalił więcej niż 6l.
5,0
Stosunek jakość/cena
Stosunek ceny do jakości wypada całkiem nieźle. Za 6-cio letniego z przebiegiem 120tys z kawałkiem, w pełnej opcji (Extreme) dałem 13tys i sądzę że było warto. Z początku nastawiłem się na zakup czegoś starszego niemieckiego o podobnej wartości, ale po obejrzeniu wielu złomów, zupełnie przypadkiem natknąłem się na ten model i od razu wiedziałem że to jest to.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W sumie auto nabyłem używane i jak do tej pory największą usterką była przepalona żarówka oświetlenia numeru.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
jak na razie przejechałem nim koło 8tys, w każdym razie nic się nie popsuło.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 i 16V 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Clio II Hatchback