Kupiłem ten samochód bo poprzednim Clio 1.2 8V przejechałem 120 tys km bez problemu, wygodne fotele częściowo welurowe,
obecny model ma tapicerkę gorszej jakości, bez weluru, plastiki jakby zrobione z pojemników po jogurcie, udziwnienia np. po co zrezygnowano z czytelnego wskaźnika temperatury na rzecz cyfrowego badziewia? lakier cieńszy o mniejszym połysku, spasowanie elementów karoserii jak w samochodzie po kolizji
NIE KUPIĘ WIĘCEJ SAMOCHODU Z SALONU
KRYZYS W BRANŻY TO EFEKT POLITYKI KONCERNÓW - TANIO I JAKOŚ TO BĘDZIE, A SERWIS KIEPSKIEJ JAKOŚCI - PO CO MI AWARYJNY NOWY SAMOCHÓD ?
KUPIĘ UŻYWANY I WYREMONTUJĘ CO TRZEBA A I TAK WYJDZIE TANIEJ
Jakość nowych aut jest dużo gorsza od poprzedników. Nie dziwię się, że koncerny mają problemy, niech się wezmą za jakość a nie tylko cięcie kosztów na materiałach do produkcji aut !!!
Wrażenia
3,0
Silnik
salon polska rok produkcji 2008 - piszę to bo tutaj kończy się clio II na roczniku 2005 (dziwne ? )
Za dużo spala w porównaniu do 1.2 8V, po 9500 km przebiegu pojawia się zapocenie spod pokrywy zaworowej - poprzednie moje clio 1.2 8V 99r. 120 tys km przejechałem i zero wycieków z silnika.
Jakość nowych aut jest dużo gorsza od poprzedników. Nie dziwię się, że koncerny mają problemy, niech się wezmą za jakość a nie tylko cięcie kosztów na materiałach do produkcji aut !!!
2,0
Skrzynia biegów
haczy mocno drugi bieg na zimno, biegi wchodzą z oporem
2,0
Układ jezdny
w nowym samochodzie po wyjeździe z salonu stuki z zawieszenia, ASO nie potrafi mimo 9 lat produkcji tego modelu i prostej konstrukcji naprawić pojazdu, zwykły mechanik naprawia w 30 minut - błąd montażu w fabryce sprężyny amortyzatora o gumę odbojową na amortyzatorze - brak słów duże ASO i porażka...
Jakość nowych aut jest dużo gorsza od poprzedników. Nie dziwię się, że koncerny mają problemy, niech się wezmą za jakość i solidność a nie tylko cięcie kosztów na materiałach do produkcji aut !!!
Komfort
3,0
Widoczność
może być i tyle
2,0
Ergonomia
regulacja fotela tylko skokowo, brak regulacji wzdłużnej kierownicy
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
ogrzewanie mało wydajne, klimatyzacja może być
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
nie narzekam, ale z tyłu kiepsko
3,0
Wyciszenie
średnia i tyle
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
żadna rewelacja, pali co najmniej litr więcej niż 1.2 8V w tych samych warunkach i takim samym stylu jazdy
1,0
Stosunek jakość/cena
Znaczny spadek do poprzedników
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
marna, samoczynnie odpadło w czasie jazdy w deszczu pióro wycieraczki, samoczynnie przestały pracować przez około 10 min wycieraczki przedniej szyby by naprawić się bez ingerencji elektryka, zanikła funkcja automatyki domykania szyb elektrycznych - akumulator nie był odłączany, wyświetlacz radia przy ujemnych temperaturach działa z opóźnieniem, jakoś dziwnie wolno
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
stuki zawieszenia w nowym pojeździe, po 7500 km silny wyciek z uszczelniacza lewej półosi, po 10 tys km zapocenie pod uszczelką pokrywy zaworowej, płyn chłodniczy samodzielnie zmienił kolor z jasnozielonego na żółty, wskaźnik temperatury silnika po nagrzaniu silnika raz pokazuje 4 kreski za chwilę 2 kreski i tak na przemian,
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 i 16V 75KM 55kW
[l/100km]