Bardzo awaryjne auto, z za słabym silnikiem.
Mocne strony to brak korozji, oraz fakt, że samochód jest bardzo komfortowy.
Wrażenia
3,0
Silnik
Clio z tym silnikiem cechuje się dynamiką żółwia, więc jedyne przeznaczenie tego auta to miasto.
Wyprzedzanie tym autem tirów jest przeznaczone tylko dla ludzi bardzo odważnych, więc "na trasie" dość uciążliwy.
Docenić jednak trzeba toporność i pancerność jednostki.
5,0
Skrzynia biegów
3,0
Układ jezdny
Trwałość elementów zawieszenia-mierna.
Auto dobrze się prowadzi, trzyma się drogi.
5,0
Karoseria
Mimo 16 lat na karku, brak widocznych ognisk korozji.
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
Wszystkie przyciski i pokrętła bardzo intuicyjne, przydatny schowek wkomponowany w deskę rozdzielczą.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wiecznie zaparowana szyba od wewnątrz.
Żeby było cokolwiek widać dmuchawa musi być cały czas na chodzie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dosyć mało miejsca dla pasażerów na tylnej kanapie.
4,0
Wyciszenie
Powyżej 110 km/h w kabinie robi się głośno.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mój egzemplarz jest niestety bardzo awaryjny, stąd duże wydatki na mechanika.
Jak na silnik o tej mocy, samochód ma zbyt duży apetyt na paliwo.
3,0
Stosunek jakość/cena
Egzemplarze tego modelu są tańsze niż ich niemieckie lub japońskie.
Dlaczego tak jest? Nie wiem, chociaż się domyślam ;).
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie wiem czy tak ma tylko mój egzemplarz, ale nieustannie coś z tym autem się dzieje. A to immobiliser, a to komputer, a to coś z układu zawieszenia. Może koszty tych wszystkich napraw nie są gigantyczne, ale auto przesiaduje u mechanika zdecydowanie za dużo czasu, a jak już od niego wyjedziesz, to zastanawiasz się co będzie następne.
Dramat!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważniejszych usterek jak na ten moment.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 60KM 44kW
[l/100km]