Zawieszenie
: Najbardziej mnie zaskoczył komfort jazdy po miejskich nierównościach - po przesiadce z Punto to jest limuzyna :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Sporo problemów z nim...
Karoseria
: Miękka, podatna na zarysowania, przednie błotniki plastikowe (odkształcają się czasem)
4,0
Całokształt
Ogólnie na początku byłem niezadowolony - ale po przejechaniu kilku tysięcy km moja ocena zmienia się. Akurat trafił mi się egzemplarz niezbyt ładny - (okazało się, że powypadkowy ale dobrze naprawiony w każdym razie)i można się nieco przyczepić do wyglądu, Natomiast jeździ się nim całkiem przyjemnie - gdyby trochę mniej palił to już by była sama radość :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Wg mnie silnik bardzo elastyczny, nie ma problemu z ruszeniem spod świateł, ładnie wkręca się na obroty - do 100 km/h cichy i spalający przyzwoitą ilość paliwa natomiast powyżej 100 km/h staje się dość głośny. Na razie brak jakichkolwiek wycieków. Koszt wymiany rozrządu z pompą wody ok 600 zł a więc w normie.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą lekko, skrzynia dobrze zestopniowana i cicha. Jedynie zmianę biegów czuje się lekko na drążku ale można się przyzwyczaić.
5,0
Układ jezdny
W porównaniu do mojego poprzedniego auta czyli Punto z 1998 roku zawieszenie jest komfortowe - miękkie i elastyczne, zaskakujące w tak niedużym samochodzie. Jak na razie zaraz po zakupie wymieniłem wszystkie łożyska i końcówki drążków kierowniczych (ceny przyzwoite) i jest ok. Koła \"14\" dobrze spisują się na nierównościach - aż zachęcają do szybszej jazdy po dziurach :)Wspomaganie mogło by być nieco precyzyjniejsze ale nie jest źle. Przy hamowaniu słychać tarcie ale może to jest wina klocków - jeszcze ich nie zmieniałem. Hamuje w każdym razie bez zarzutu.
Komfort
3,0
Widoczność
Kiepska widoczność do tyłu, do przodu i na boki ok. Miękka przednia szyba - ma sporo zatarć od wycieraczek i od mycia - ale może poprzedni właściciel nie dbał o nią za bardzo :(
3,0
Ergonomia
Ogólnie ok - brakuje mi tylko jednego machnięcia wycieraczkami, brakuje mi możliwości włączenia samego spryskiwacza bez wycieraczek no i ten nieszczęsny przycisk klaksonu w lewej manetce przy kierownicy zamiast jak normalnie w kierownicy... Reszta ok.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie i przewietrzanie wnętrza rewelacyjne - czterobiegowa dmuchawa cicha i wydajna, szybko się nagrzewa i szybko chłodzi. Dobrze ustawione kanały wlotowe powietrza - przy szybszej jeździe nawet przy wyłączonej dmuchawie czuje się wyraźnie nawiew powietrza z zewnątrz. Elektryczne włączanie wewnętrznego obiegu, wydajna klimatyzacja.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W porównaniu z Punto trochę ciaśniej ale cóż... Clio to jednak autko mniejsze. Pasażerowie narzekają na pochylenie dachu w tylnej części nadwozia - przy wsiadaniu i wysiadania zawsze sobie guza nabijają :) W przednich fotelach trochę za krótkie siedziska - początkowo bolały mnie uda teraz jakoś się przyzwyczaiłem :)
4,0
Wyciszenie
Do 100 km/h idealnie - radyjko gra na 9 poziomie głośności i jest doskonale słyszalne. Powyżej tej prędkości jest gorzej ale ujdzie...
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Moje Clio pali w mieście 7 l/100 km poza miastem ok. 5,5 l/100 km a więc wynik nie jest taki zły.
4,0
Stosunek jakość/cena
Cóż... gdybym wiedział ile w niego włożę po zakupie to kupiłbym pewnie nowsze i lepsze ale mleko się rozlało i mam co kupiłem :)
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
- miękkie szyby
- problemy z instalacją elektryczną
- mało schowków
- mały schowek po stronie pasażera
- parciejąca na słońcu kierownica
- przecierające się i pękające poszycie przednich foteli
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Problemy z immobiliserem, czujnikiem położenia wału, centralnym zamkiem.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 60KM 44kW
[l/100km]