Karoseria
: Świetne zabezpieczenie antykorozyjne - nie ma ani śladu rdzy na karoserii, chociaż samochód ma ponad 10 lat i nie jest garażowany.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Włącznik świateł awaryjnych
3,0
Całokształt
Ogólnie oceniam autko dosyc pozytywnie. Szczególnie polecam osobom jako pierwszy samochód. Prosta budowa zapewnia całkiem tanie koszty napraw, a części zamiennych jest naprawdę bardzo dużo - nowych, używanych, oryginalnych i zamienników. Szczególną uwagę przy zakupie samochodu należy zwrócic na układ elektryczny (włącznik świateł awaryjnych w większości samochodów nie działa - włącza się ale z wyłączeniem jest gorzej - koszt wymiany ok. 200 złotych) i zawieszenie. Jeśli na karoserii pojawiają się ślady korozji to oferta jest całkowicie zdyskwalifikowana, ponieważ te samochody mimo swojego wieku trzymają się świetnie. Podsumowując, uważam, że wszystko zależy od danego egzemplarza na jaki się trafi. Przy odrobinie szczęścia możemy miec naprawdę super autko w dodatku wyjątkowo ekonomiczne. Kupiłbym ten samochód jeszcze raz, pomimo bardzo częstych awarii - potrafi je potem wynagrodzic. Dając mu trochę serca odwdzięczy nam się tym samym:)
Wrażenia
4,0
Silnik
1.2 - Idealny do miasta, trochę męczy się w trasie. Wyprzedzenie busa jest dużym kłopotem. Na plus dla Clio spalanie - rewelacja!! Średnio 5l/100km!
Podsumowując, jeśli nie zależy komuś na świetnych osiągach ok.
4,0
Skrzynia biegów
Czasem coś zazgrzyta ale ogólnie biegi wchodzą za każdym razem bez problemu.
5,0
Układ jezdny
Bez zastrzeżeń!
Komfort
4,0
Widoczność
Widocznośc bardzo dobra. Tylko z tyłu przy wysuniętych zagłówkach nie widac zupełnie nic:(
5,0
Ergonomia
Wszystko Ok.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Niestety wypada źle. Zimą rozgrzewa się po 5 minutach ostrej jazdy, a latem chłodzi jakby chciało a nie mogło. Szkoda, że nie ma klimy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu wystaczająco, chociaż przy wzroście 190 mam fotel wysunięty na maxa do tyłu.
Pasażerowie z tyłu dają radę.
4,0
Wyciszenie
Ujdzie.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa - super!
Niestety naprawy trochę kosztują szczególnie że często się coś psuje. Na przykład włącznik świateł awaryjnych koszt 200zł, wymiana przepustnicy, żarówek, akumulatora itp. Ale nie jest nudno:)
3,0
Stosunek jakość/cena
Jak za 10 tysięcy złotych to można miec super samochodzik. Oferta na rynku wtórnym jest naprawdę duża, więc warto poszukac czegoś fajnego:) Lepiej silnik 1.4 lub diesel 1.5
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Awarja włącznika świateł awaryjnych - 200 złotych,
ogólnie cały czas coś się rozłącza lub psuje.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przepustnica, akumulator.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 60KM 44kW
[l/100km]