Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio II Hatchback

Ursus, 14 lat temu
Silnik 1.2 60KM 44kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 299 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Renault Clio II Hatchback 1.2 60KM 44kW 1998-2010 - Oceń swoje auto
4,23
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Elastyczność silnika oraz spalanie. Bardzo ekonomiczny jest, a na gazie tymbardziej.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Wtryskiwacze - efekt dużych przebiegów na LPG
Układ elektryczny : Alternator nie ładował
4,0
Całokształt
Wydaje mi się, że autko jest prawie w sam raz dla mnie. Prawie, bo jest kilka cech, którego w tym aucie nie ma, a przydałoby mi się. Jest to jednak związane z osobistymi upodobaniami odnośnie wyposażenia itd, które dla innej osoby mogą być wręcz absurdalne.
Wrażenia
4,0
Silnik
Byłem pozytywnie zaskoczony. W porównaniu z poczciwym Scorpiakiem z dwulitrówką DOHC, rok 1989, ten mały robaczek był bardzo elastyczny i żwawy.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów również działa bardzo dobrze. Nie mam zastrzeżeń. W sumie to było pierwsze auto z rocznika powyżej 1990, które posiadałem, więc bardzo miłe zaskoczenie: mechanizm biegów działa płynnie. Wiadomo, że w aucie nowym, prosto z salonu będzie być może jeszcze lepiej, ale ja kupiłem auto z przebiegiem 266 tys.
5,0
Układ jezdny
Jak na tą klasę auta uważam, że idealny. Zawieszenie bardzo fajnie pracuje, tłumi mniejsze dziury. Większe może czasami gorzej, ale nie wiem bo staram się omijać :) Uważam, że w tej klasie aut jest doskonałe.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność. Miałem okazję jeździć służbowym Citroenem C3 lub C4 i tam takiej widoczności dobrej nie ma. Ideałem jeśli chodzi o tej klasy auta to i tak był dla mnie stary poczciwy Fiat Tipo. W Clio dla osób wysokich problemem może być czasami lusterko wsteczne, które może przeszkadzać w niektórych sytuacjach.
4,0
Ergonomia
Bardzo dobre rozmieszczenie przełączników i wskaźników. Łatwo można wszystko obsłużyć. Brak mi jednak uchwytu na napoje i podłokietnika, ale to można sobie łatwo i tanio dokupić.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam niestety u siebie klimatyzacji, ale w silniku 1.2 to byłoby dla niego i tak moim zdaniem zbyt duże obciążenie. Ogrzewanie działa bardzo sprawnie, nie trzeba długo czekać aż się wnętrze nagrzeje. Jeszcze nie było takich temperatur, żebym musiał na maksa ustawiać.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest dużo więcej dla kierowcy niż np. w Golfie II, gdzie przy moim wzroście (186cm) szoruje głową po suficie. Wygodna pozycja za kierownicą. Miejsca na tyle nie ocenie, bo mam wersję Societe - czyli dwuosobowa ciężarówka :)
3,0
Wyciszenie
Przeciętnie. Może dlatego, że mam wersję ciężarową, to zwiększona przestrzeń bagażowa sprawia, że głośniej jest w kabinie.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silniczek 1.2 z LPG mówi wszystko za siebie. Użytkuje autko przez półtora roku i mimo, że miałem okazję zamienić na inne to zawsze rezygnowałem. Pół Polski mogę przejechać na jednym tankowaniu, a zbiorniczek ma tylko 30 litrów.
5,0
Stosunek jakość/cena
Autko odkupiłem bardzo okazyjnie od firmy. Mimo wielkiego przebiegu i ogólnego stanu lekkiego zaniedbania (szczególnie matowy lakier od myjni automatycznych) - jestem zadowolony i uważam, że miałem szczęście, że kupiłem to autko.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobiazgów to wymieniłem żarówki podświetlenia panelu kontroli nawiewów (ponoć dość często się przepalają bo jest tam wysoka temp. - ja wymieniłem i 1,5 roku działa bez zarzutu), urwała się klamka wewnętrzna, wyskoczyła linka otwierania drzwi od klamki zewnętrznej. Ponadto to chyba jedynie wymiana jakichś tam żarówek - ale przez cały okres użytkowania może z 3-4 - także nie wiem skąd opinie, że często przepalają się żarówki w Clio.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ja osobiście miałem problem z alternatorem i uszczelniaczem wałka rozrządu, ale obie te przypadłości były wynikiem najprawdopodobniej niewłaściwego montażu przez jakiegoś mechanika zanim kupiłem auto. Poza tym problem mam z wtryskami, przez co auto gorzej chodzi na benzynie niż na gazie. Ale to niestety rezultat jazdy non stop na gazie, przy dużych przebiegach.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.2 60KM 44kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Clio II Hatchback 1.2 60KM 44kW
Średni koszt przejechania 100 km
35,50 zł
6,9
l/100km
6,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Clio II Hatchback