Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio II Hatchback

Cliak, 16 lat temu
Silnik 1.2 60KM 44kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 108 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Renault Clio II Hatchback 1.2 60KM 44kW 1998-2010 - Oceń swoje auto
3,54
11% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Niezawodność w każdych warunkach atmosferycznych i przy parkowaniu pod chmurką, kupiłbym ten samochód raz jeszcze ale z mocniejszym silnikiem i lepszym wyposażeniem i w lepszej cenie niż teraz jest w salonie...
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : uszczelniacz półosi lewej
Układ elektryczny : kontrolka poduszki, wtyczka lampy tablicy rej.
Układ hamulcowy : szczęki oryginalne - oklejają się okładziny
4,0
Całokształt
Jestem pozytywnie zaskoczony tym samochodem
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo dobra elastyczność, w miarę cichy, ekonomiczny, osiagi nie są tu priorytetem. Silnik udany o prostej ale też przemyślanej konstrukcji. Nigdy mnie nie zawiódł. Brak wycieków i widocznego zużycia oleju. Moim zdaniem bardzo mocny punkt tego pojazdu.
3,0
Skrzynia biegów
Niestety ocena gorsza niż silnika, na zimno poniżej zera ciężko wchodzą biegi, lubi ciec olej z uszczelniacza lewej półosi - to słaby punkt tej skrzyni, z winy konstrukcyjnej lewarek zmiany biegów przy odjęciu gazu wykonuje ruchy około 2 cm. Jednak brak poważniejszych awarii to plus.
4,0
Układ jezdny
Bardzo dobry komfort jak na taki samochód, amortyzatory jeszcze oryginalne, dobra konstrukcja umożliwia tanie naprawy - można wymienić same sworznie, łączniki itp. W tym egzemplarzu wymieniono tylko jeden sworzeń, łączniki, drążek i końcówkę kier - jak na ponad 100 tys po polskich drogach nie jest źle, a ceny części w zamienniku są naprawdę niskie.
Komfort
4,0
Widoczność
OK
2,0
Ergonomia
Brak regulacji kierownicy i fotela jednocześnie nieergonomiczne położenie kierownicy względem pedałów, zbyt wysoka pozycja za kierownicą, fotele wygodne
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Słabo działa ogrzewanie, parują szyby, brak filtra przeciwpyłowego w wersji bez klimy
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ciężko wejść na tylną kanapę w wersji 3d
4,0
Wyciszenie
Jak na tą klasę nie jest źle.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mało pali 5-6,5 l tanie części w zamienniku, prosta konstrukcja, idealny pojazd do napraw przez amatora
4,0
Stosunek jakość/cena
Trudno znaleźć w tej klasie coś tańszego i jednocześnie lepszego
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Psuje się mechanizm pochylenia oparcia w wersji 3d, gnije wtyczka podświetlenia tablicy rej, psuje czujnik drzwiowy włączania świateł, cieknie z uszczelniacza lewej półosi, odklejają się okładziny z oryginalnych szczęk, zapala się kontrolka poduszki powietrznej z powodu luźnej wtyczki pod fotelem
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wszystkie żarówki po 8 latach oryginalne, nigdy nie musiałem go holować, zapala bez problemu - ale jest regularnie serwisowany

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 60KM 44kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Clio II Hatchback